2.3

Head of State

Med bara ett par veckor kvar till valet letar Washington med ljus och lykta efter en presidentkandidat som inte har en chans att vinna. Valet faller på en okänd lokalpolitiker från fel sida av staden. Men tillsammans med sin bror förvandlar de sitt kampanjkvarter till partystället nummer ett och plötsligt stiger hans opinions­siffror.

Originaltitel Head of State
Regissör Chris Rock
Manus Ali LeRoi, Chris Rock
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Chris Rock, Dylan Baker, Lynn Whitfield, Bernie Mac, Nick Searcy, Robin Givens, James Rebhorn, Tamala Jones, Keith David

2014-11-20
Man kunde lätt trott att denna filmens största styrka skulle vara humorn och även om just humorn får mig att skratta vid ett flertal tillfällen är det istället filmens budskap som når mig bäst. Chris Rock tar verkligen ställning och lyfter fram det som är fel i USA och gör det effektivt. Bernie Mac är hur skön som helst. Mycket bra musik.
Ojhda
2013-12-17
Fick mig att må bättre så många gånger när jag låg hemma sjuk när jag var liten så den får en trea! Plus att Bernie Mac är Bernie Mac
Xenox
2012-07-06
Chris Rock gör en bra insats i en komedi som inte riktigt håller.
socorro
2012-02-12
Mest en parentes, Chris Rock är... tja Chris Rock. Bernie Mac stjäl showen däremot, tycker att han klart slår Chris Rock i denna film. Att sedan trovärdigheten är noll är en helt annan sak.
yrkeschaufföre
2012-02-05
Chris Rock är kul men filmen är sådär. "It's the kind of neighbourhood were you can get shot while getting shot!" som Mays säger om sina kvarter.
Blink182
2009-12-16
Bernie Mac va ju rolig, chris rock va helt ok. filmen sådär
Alzar
2009-10-28
Jag borde inte gilla den, jag trodde inte jag skulle gilla den, men likt förbaskat gillar jag den.
jonbo
2009-08-04
Chris Rock bär allt för filmen är en ganska tam ursäkt för honom att göra just det.
Kurosawafan
2009-04-06
duger som förströelse
menschenfeind
2008-06-16
Faktiskt inte alls så dålig som jag trodde. Men Mays skulle blivit en hemskt president...