2.5

Headshot

Historien om en ung man med minnesförlust och en allvarlig skallskada, vars förflutna kommer ikapp för att hemsöka honom.

Originaltitel Headshot
Regissör Timo Tjahjanto, Kimo Stamboel
Manus Timo Tjahjanto
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Iko Uwais, Chelsea Islan, Sunny Pang, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, David Hendrawan, Zack Lee, Epy Kusnandar, Ganindra Bimo, Bront Palarae, Egy Fedly

Hanness
2020-12-06
Som en sämre version av The Raid.
2019-07-09
Det där med manus är tydligen inte så viktigt, och inte det där med skådespel heller. Vad som är viktigt är mängden våld. Ibland brutalt och välkoreograferat, men mestadels är det bara utdraget och ointressant. Dock ett hyfsat soundtrack. (5+/15)
Zebulonm
2019-01-29
Helt okey indonesisk action. Dock inte i närheten av the raid.
-kakihara-
2018-04-23
Helt okej B-action, tyvärr inte i närheten av The Raid även om likheterna är många
2018-04-13
Headshot vill säkert jämföras the the Raid, men detta är svagare på de flesta punkter. Iko Uwais verkar rätt ointresserad och det enda vi egentligen får är 2 timmar brutalt våld. Underhållande på ett skruvat sätt, men kommer glömmas lika fort.
Murvel48
2017-07-22
Indoneserna kan verkligen konsten att göra brutalt våldsamma actionfilmer. Slagsmålen var väl lite onödigt långt utdragna men en fyra är den värd.
Gröne_Orm
2017-06-21
Nä. Det här är ju bara våld. Inte konstigt att det går så bra för Indonesien med tanke på hur ofantligt mycket stryk de tål.
BrutusBeefcake
2017-06-14
Fick verkligen allt jag önskade mig och lite till. Iko Uwais + ultravåld = sant. Inte lika bra som regissörduons otroligt underskattade Killers, men absolut topp Martial Arts under 10-talet hittills. (10+/15)
Engravadlax
2017-03-11
The Raid är filmhistoriens bästa actionfilm, det här är fullständigt mediokert.
PeterTheW
2017-03-07
Snygg och fartfylld våldsfest som dock inte tillför något direkt i övrigt. Som en The Raid fast sämre.