2.1

Headspace

Framgångsrika Alex möter den mystiska schackspelande konstnären Harry. Plötsligt börjar Alex mardrömmar ta över hans liv och också hans vakna timmar. När hans hemska förflutna nu kommer upp till ytan blir chocken så stark att han börjar få blackouter. Samtidigt börjar människor i hans omgivning försvinna.

Originaltitel Headspace
Regissör Andrew van den Houten
Manus Steve Klausner, William M Miller
Genre Thriller, Science Fiction, 2000-tal, Skräck, Mysterium
Skådespelare Christopher Denham, Sean Young, Larry Fessenden, Daniel Manche, Quinn Lujan, Jennifer Mekalonis, Tatiana Vidus, Erick Kastel, Patrick Wang, James Spruill, Paul Sparks, Mark von Kreuter, Andrew van den Houten, Paula Kelly, William Atherton, Udo Kier

Fäktaren
2006-12-22
mmm, måste nog hålla med en tidigare skribent om att det är slutet i filmen som är bra. Resten är bara en transport fram till de sista 30 min.
Klunkenstråle
2006-10-31
Boring? Boring.
DiMMUBoRGiR
2006-10-30
Svårt att sätta betyg på det här. Det är intressant, men ibland skrattretande. Kul att se Olivia Hussey igen och sevärt är det i vilket fall.
El_Guapo
2006-09-09
Jag tror på fullt allvar att regissören har drivit på rollfigurernas överdrivna agerande och skådisarnas halvtaskiga skådespel. Jag har aldrig sett Udo Kier och Olivia Hussey göra såna makabert dåliga insatser. Men det finns ett magiskt skimmer av gamla skräckfilmer över den här, så den får en trea. Jag menar rök under dörren(!) och gummidräkter. Det kan inte bli mer old-school än så.
donna
2006-09-03
gillade bara slutet
Hedning
2006-08-08
jaa, det här var svårt... Egentligen hade den element som borde landa den på en klockren tvåa men större delen av filmen (dramat) var också rätt bra så... Den får en pyttesvag trea och kommentaren att den kunde ha blivit mycket bättre som 'mystiskt drama' utan alla monster och zombiefasoner.
svenfrSWE
2006-07-26
tappar lite på slutet men annars en ganska anorlunda film med ett helt okey slut..
« Föregående kommentarer