2.5

Heartbreak Library

Eun-soo, en bibliotekarie, har problem med vandalism på biblioteket. Med sina vaksamma ögon tar hon Jun-oh på bar gärning när han river ut en sida ur en bok. Men bakom hans handling finns en historia om en flickvän som försvann och bara lämnade meddelandet "titta på sidan 198" efter sig. Eun-soo avråder honom från att fortsätta, att gå vidare med sitt liv. Men till slut försöker hon om hjälpa honom.

Originaltitel Geu Nam-ja-eui Chaek-198-jjok
Regissör Kim Jung-kwon
Manus Park Eun-yeong, Na Hyeon
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Yoo Jin, Lee Dong-wook, Ki Joo-bong, Jo Deok-hyeon, Jo Ah-ra, Yoo Tae-gyoon

HerrNenne
2020-01-19
Kunde och borde berättat den här historian på en halvtimme mindre. Nu är det tomt och långdraget även om det är en okej historia i grunden. Men den tappar charmen på grund av att det aldrig kommer nån vart. Sen tröttnar filmen i slutet och bara låtsas som om allting ordnat sig och säger att det är slut.
Cumlin
2009-04-08
Det är synd att koreansk film verkar bli sämre och sämre för varje år som går, iallafall när det gäller romantiska komedier. Detta kunde ha blivit något mycket bra men manuset är dåligt och filmen känns lite amerikaniserad, som om den är anpassad till västerländsk publik.
uCj
2009-02-21
En besvikelse tyvärr. Inte hemskt dålig, men inga särskilt bra skådisar eller manus.