2.2

Wild Card

Nick Wild är en skicklig livvakt i Las Vegas som har problem med ett spelmissbruk. När en vän blir misshandlad av en sadistisk ligist, slår Nick tillbaka, bara för att få reda på att ligisten är son till en mäktig maffiaboss.

Originaltitel Wild Card
Regissör Simon West
Manus William Goldman
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Michael Angarano, Dominik García-Lorido, Hope Davis, Milo Ventimiglia, Max Casella, Stanley Tucci, Jason Alexander, Sofía Vergara, Anne Heche, François Vincentelli, Chris Browning, Matthew Willig, Davenia McFadden, Shanna Forrestall

sodomiten
2019-04-10
Härlig mysfilm av gänget bakom "Thelma&Louise".
Afflicter
2018-12-26
Märklig film i iom. att den inte följer strukturella normer. Känns ungefär som att någon hade en idé till en film, men ingen aning om hur den var tänkt att sluta.
deswhip
2017-10-17
Helt ok Stathamrulle. 2+
2017-09-08
Jag gillar Jason Statham så mycket som skådis att jag ser alla hans filmer oavsett om det är de stora kommersiella filmerna eller som i detta fall en mindre mer undangömd skapelse. Just denna gång är det en rätt underhållande filmupplevelse man bjuds på i stunden men som helhet och över tid kommer vara väldigt lättglömd. Här slösas dock ingen onödig tid på historien utan den kör hårt och sedan klockar filmen ut på underbara 77 minuter. i en tid med filmer över 2 timmar ska detta hyllas.
Murvel48
2017-04-23
Klart sevärd Stathan-rulle!
92axha10
2017-02-24
Jag tittar inte på en Statham-film för att se honom sitta och muttra vid ett black jack-bord. Hela 2 actionscener varav en jag tror varade i 30 sekunder. Inte ens välgjord action.
Rele
2017-02-16
En film med mycket övervåld och mindre allt annat. Jag ger en tvåa.
Andreas_
2015-11-23
Ännu ett bottennapp av den totalt värdelöse regissören Simon West...finns inte en enda film som han gjort sevärd eller bra eller ens välgjord...allt han rör vid blir som bäst mediokert, vilket nästan gäller här, blev t.o.m snäppet sämre än mediokert här, riktigt uselt...enda som är värt att se i denna sörja är fightingscenerna som är riktigt snyggt koreograferade av mästare Corey Yuen. Övrigt så finns det verkligen mer att önska. Detta är en nyinspelning på Burt Reynolds klassiker Heat från 80 talet men Statham är inte i närheten av att göra denna remake värd att se. Filmen vet inte riktigt vad den vill vara, det spretar åt väldigt många håll här, det lutar dock åt mer drama med några få actionscener, många bra skådisar i väldigt små roller är dock med och förgyller filmen en aning men manuset är helt åt helsike tyvärr och därför får bara filmen endast en stark 1:a och det enda som håller den svaga 1:an borta är just dessa små glimtar med alla dessa bra skådisar samt dom ruskigt snygga men få fightingscenerna.
Djason
2015-10-18
Film som egentligen inte handlar om något och rätt som det var är den slut. Jason Statham är alltid sevärd och actionscenerna är snygga men denna film är egentligen helt menlös. Svag 2:a.
Zebulonm
2015-10-07