3.2

Heavy Traffic

Vildsint blandning av animation och live-action i satir om misslyckad serietecknare i New York.

Originaltitel Heavy Traffic
Regissör Ralph Bakshi
Genre Komedi, Animerad, 70-tal
Skådespelare Joseph Kaufmann, Beverly Hope Atkinson, Frank DeKova

MaxMackan
2013-01-17
Känns för mig som en mellanfilm. Fritz the Cat och Coonskin är bägge betydligt vassare och skarpare i sin satir än den här. Och det är mycket det som är behållningen, de oerhört smarta satiren/samhällskritiken. Den är närvarande här också, men inte i lika stor utsträckning. En betydligt rakare och enklare film, om man nu kan säga det om någon av dessa tre. Blir en trea i botten och en pluspoäng för att den är visuellt, den snyggaste av de tre rullarna jag jämfört.
Vitus
2012-06-06
fritz the cat fast med folk istället för djur helt enkelt. frågan är vilket man föredrar. sjukt jämnt för min del.
Lokal_Profil
2012-03-27
Långt ifrån lika bra som Fritz the Cat men den har sina stunder och känslan är skön rakt igenom.
Astrojacob
2011-11-13
Såg på bio på 70-talet o blev helt tagen. Bra mix av animerat och live och en skön bild av det vidriga, skitiga 70-talet. Bara älskar det råa, psykedeliska ruset. Femman för Bakshi trots att det inte är någon Sagan om Ringen.
Dreamink
2010-11-10
Mycket speciell och intressant film.
Strömming
2009-06-02
Min personliga filmsmak spyr åt den här filmen, men om man nu ska se från ett filmiskt och animations-perspektiv så är den rätt lysande faktiskt! En bra beskrivning av hur motbjudande och vidrigt våld, droger och prostitution är, hur mörk och obehaglig slummen i New York verkligen är!! På så sätt kan jag ge filmen en svag 3:a för känslan, trots att vissa partier känns förvirrande!!
3DDaniel
2008-09-12
En väldigt speciell film. Schyssta animationer och väldigt överdrivna ibland. Bakshi kan sina saker när det gäller tecknad film för vuxna. Fast detta är inte hans bästa film.
blenda
2004-05-30
Ganska tråkig, men skön soulversion av "Scarborough Fair".
mystepho
2004-03-12
Svårt att kommentera denna tripp i sjuttiotalets tecknade New York. Filmens flipperscener är bitvis mycket mer intressanta än resten av filmen som tycks gå lite på tomgång. en hel del (svart) humor visar sig trots allt och det är en film som faktiskt har sina stunder och får en del sagt. Grymt soundtrack!