2.7

Hej Pussycat

Michael James, redaktör för Paris hetaste modetidning, finner sig själv omsvärmad av vackra kvinnor med lösaktigt beteende. I ett försök att få ordning på sitt komplexa kärleksliv, anförtror han sig åt Dr. Fritz Fassbender. Tyvärr så är doktorn galnare än sina patienter och snärjer in dem i en berg-och-dalbana av galenskaper och romantik!

Originaltitel What's New Pussycat
Alternativ titel What’s New Pussycat?
Regissör Clive Donner, Richard Talmadge
Manus Woody Allen
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Ursula Andress, Peter Sellers, Woody Allen, Peter O'Toole, Paula Prentiss, Capucine, Romy Schneider

ShenLong
2019-06-25
otroligt svår att ta sig igenom. tok-fars vars enda roliga repliker gavs till woody allen själv
wasteoftime
2016-08-09
Jag får ju ärligt erkänna, att Woody Allen aldrig varit någon favorit hos mig. Och den här filmen präglas ju av hans inflytande, vilket ju inte är så konstigt då han skrivit manus. Vad än värre är att han inte bara skrivit, han är med också. Ofta är det en rätt bra hint för min del. Han kan lyckas med manus, men det är sällan filmerna där han är med går hem hos mig. Nu ska erkännas att hans roll som skådespelare inte är någon större del I den här filmens tillkortakommanden. Peter Sellers och Peter O'Toole lyfter filmen, främst Sellers, som känns som den enda som greppar hur skruvad filmen faktiskt kunde varit. Det kan ju också vara så att O'Toole har fått rollen som straight man, och därav försöker se det heal lite seriösare. Men förutom inledningsscenen och några få stunder här och där är det mest rätt trist. Det är inte dåligt, men bra, nej det är det inte heller. Det blir en etta, med 0,1 på SH-skalan.
Dele
2013-02-10
Filmen utnyttjar inte potentialen i Allens manus och jag förstår att han blev besviken när han såg resultatet. På det hela ganska tramsigt och osammanhängande, men räddas av en del Allen-typiskt fyndiga repliker och vissa lösryckta lyckade scener.
jep
2012-02-26
Hade hellre sett mer av Sellers än av O'Toole.
NektarN
2011-11-07
köpte denna direkt jag såg titeln, kan ju direkt säga att jag blev missnöjd.
AddeColciago
2011-10-15
Inte alls lika dålig som jag hade fruktat, snarare både trevlig och rolig. Däremot blir det väl rörigt.
TimBuckley
2009-06-16
Citat Allen: "De producerade en film som jag blev mycket missnöjd med. Jag gillade inte filmen alls. Och jag svor på, att jag aldrig någonsin skulle skriva något nytt filmmanuskript, om jag inte också fick regissera själv." ........
TimBuckley
2009-06-16
(rek 2a) Som film är detta stycke knappast värt mer än en blek 2a, men om man som jag lapar åt sig & njuter av de många olika smått underbara ögonblicken i Woody Allen's allra första filmmanus så finns ändå tittarvärdet för vilket fan av Allen som helst & när man lägger till att huvudpersonen O'Toole ser ut som om han ensam har fått en technicolor-makeover med sina alltid klart skinande "Lawrence av Arabien blå" ögon & filmiska karisma, så förnöjer den även i sin simpelhet. Svag rörigt rolig 3a!
lizardking
2008-11-04
-But if you followed me, how come you were here before me? -I followed you very fast.
DanielMott
2008-09-09