3.1

Heja Roland!

Roland Jung är en ung man som vill skriva och när han är i skriande behov av pengar, tar han anställning på reklambyrån All-Round-Reklam i Stockholm. Han hamnar på en avdelning som gör reklam för kosmetika och speciellt deodorantpreparat. Han får i uppdrag av byrån att göra marknadsundersökningar bland ungdomen för att utröna deras reaktion inför ett nytt medel mot finnar. Baserad på Bo Widerbergs roman, "Den gröna draken".

Originaltitel Heja Roland!
Regissör Bo Widerberg
Manus Bo Widerberg
Genre 60-tal, Komedi
Skådespelare Carl-Olof Alm, Lars Amble, Eddie Axberg, Thommy Berggren, Carl Billquist, Lars Göran Carlsson, Ingvar Kjellson, Holger Löwenadler, Mona Malm, Ulf Palme
Filmnummer 20341

dudson
2020-01-20
Typisk 60/tals kufisk flum skapelse. Njee detta går fett bort.
KimEkberg
2019-11-22
äkta bra! hejdlös och mångsidig.
RustyFilm
2019-01-19
Den här kom året efter ”Kärlek 65” (som jag ganska nyss kollade). Jag tycker bättre om det här det är anspråkslösare och uttrycks med en intelligent och udda komik. 60-tals atmosfären riktigt känns. Å det är ju vad man vill känna. Så tack för upplevelsen Bo Wideberg.
andmoreagain
2018-10-27
Synd att Berggren inte har gjort fler komedier, kanske vore något att avsluta karriären med? *HOPPAS*
StureStenhög
2015-08-12
Tramsigt. Humor som baseras på knasiga förvecklingar och på att saker och ting går åt helvete går sällan hem hos mig, och så ej heller här. Den vill väl vara satirisk antar jag, men det känns inte speciellt träffsäkert. Dock har väl en del av kontexten försvunnit med tiden kan jag tänka. Inte mycket att se här hursomhelst
emilstjernholm
2014-05-05
Lekfull, underhållande och ibland smått obegriplig. Känns som att den fångar sin tid väl.
fr4llan
2013-02-12
Finns på youtube nu!
voddo
2012-05-29
Åh, hoppas!
kungkalas
2011-12-05
voddo: Det ser lite mörkt ut vad gäller att hitta denna. Jag såg den på bio på cinemateket i Stockholm. Med lite tur kanske den går på SVT någon gång? De kör ibland Widerberg-filmer på eftermiddagarna.
voddo
2011-11-20