3.7

Helgon i neon

Yrkesmördaren Killer grubblar över om det är någon mening med att teckna en livförsäkring. Vilsna blondinen Punkie söker förgäves efter den stora kärleken. Ho har mist talförmågan efter att ha ätit en burk konserverad ananas och Agent är en raffig gangsterbrud i nätstrumpor och gummiklänning.

Originaltitel Do lok tin si
Alternativ titel Fallen Angels, Duoluo tianshi
Regissör Wong Kar-wai
Manus Wong Kar-wai
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Leon Lai, Michelle Reis, Takeshi Kaneshiro, Charlie Yeung, Karen Mok, Chan Fai-hung

Ful_fisk
2017-03-04
Mycket stiligt och elegant ihopsatt! Storyn känns tycks improviserar, vilket fungerar på gott och ont. Stilen och känslan sätts i förgrunden, men samtidigt kan jag känna att man hade kunnat använda 20 minuter av filmens material till en kortfilm och hunnit säga ungefär lika mycket. Det gör att det blir en smula långrandigt. Men ändå klart sevärt.
BrutusBeefcake
2016-01-04
Wow, en riktigt bra film av Wong Kar-wai igen. Sista film för mig 2015 och redigt nöjd. Wong lyckas göra härliga och skruvade karaktärer och en riktigt tuff film och skön miljö. Är ofta på en femma men når inte riktigt dit mot slutet. (11+/15)
CinemaStrange
2015-10-22
Tycker inte denna hade någon direkt handling utan var mer baserad på folks tankar men miljöerna var väldigt snyggt filmat, hade som sagt kommit längre med handling den enda karaktär som var rolig var den argsinta kvinnan.
Roswall
2015-05-20
Nej, alldels för stökigt. Visst finns det ljusglimtar, men det rent visuella räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.
Mekong
2014-08-11
Såg Happy Together för ett par år sedan och blev helt övervädligad av den filmen, bland det bästa jag sett. Och här känner jag igen en hel del i det visuella. Ett par scener är jävligt coola och vackra. Men jag får inte ihop storyn och känner mig mest vilse i vad som händer, vilket gör att filmen faller ihop för mig. Mot slutet känner jag mig mest bara irriterad. Vilket är synd, för i vissa scener känns det som om jag borde gilla detta mer. Jag borde ge det en chans till. Men tyvärr, i jämförelse med Happy Together kändes Fallen Angels som närmast ingenting.
Malfunction
2014-01-22
Wong är en av filmkonstens främsta poeter och det här är en av nittiotalets mest inflytelserika filmer. Minst lika bra som Chungking Express.
Korben_Dallas
2013-11-23
Gillar verkligen de klastrofobiska kamera arbetet som skapar en intim känsla med karaktärerna å miljön. En cool film om, ensamhet? monotoniskt drogdriv? sökandet efter patner/kollega? nytt liv? ja, lite varsom. En 4:a når de till för slutets skull.
AlbinWesley
2013-09-10
Inledningen utlovar femman, fortsättningsvis håller den inte för det. Men det är allt bra nära. Jag fascineras djupt av dessa miljöer och sättet de framställs på. Oerhört vackert!

2013-09-01
Cool film förstås men som andra säger är den ganska tom emellanåt. En härlig bioupplevelse hur som helst.
JimCarrey
2013-04-20