3.2

Heli

När tolvåriga Estele blir förälskad i en 17-årig poliskadett får det konsekvenser för hennes familj, som storebrodern Heli försöker hålla ihop.

Originaltitel Heli
Regissör Amat Escalante
Manus Amat Escalante, Gabriel Reyes
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Armando Espitia, Andrea Vergara, Linda González, Juan Eduardo Palacios, Reina Torres, Ramón Álvarez, Gabriel Reyes, Felix Alberto Pegueros Herrera, Kenny Johnston, Laura Saldaña Quintero

RustyFilm
2019-03-09
Ett mycket dystert drama som handlar om hur korruption och knarkhandel kommer att på verka en till synes skötsam familj nånstans ute i det mexikanska öken-landskapet. Skrämmande och störande övervåld och tortyr uppvisas. Snyggt foto ere men den bärande storyn saknar driv och känsla.
-kakihara-
2016-06-18
Nästan 4a
lekke
2015-06-13
Skicklig uppbyggnad under första halvan men sedan blir det pyspunka och lätt oengagerat. Men ändå stringent. Synd. Läckert foto i övrigt.
origC-J
2014-09-29
Som sagt brutalt verklighetstrogna våldsscener, men annars inget storverk. Intressant tema, men lite för många trådar som inte riktigt engagerar.
Spidde
2014-09-13
Vi gjorde en paus i mitten efter en av de mest våldsamma scener jag sett, (SPOILER) där man tänder eld på en killes pung. Tappade lusten totalt efter det. Annars kändes väl filmen helt OK, lite småseg men med bra skådespelare och en viktig story. Ska nog se klart den någon gång men även jag som gillar rå socialrealism tyckte detta gick lite för långt.
Kimchi
2014-02-06
Imponerande, stark skildring av Mexikos drogkrig och hur det påverkar vanliga människor. FIlmen har en snygg och sober ton som varken förhöjer eller förringar våldet.