2.4

Hellboy

Hellboy beger sig till England, där han måste besegra Merlins sällskap och bloddrottningen Nimue. Deras drabbning tycks orsaka världens undergång, vilket är ett öde Hellboy desperat försöker undvika.

Originaltitel Hellboy
Regissör Neil Marshall
Manus Andrew Cosby
Genre Science Fiction, Skräck, Action, Fantasy, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare David Harbour, Milla Jovovich, Ian McShane, Sasha Lane, Stephen Graham, Daniel Dae Kim, Sophie Okonedo, Alistair Petrie, Brian Gleeson, Penelope Mitchell, Mark Stanley, Thomas Haden Church, Kristina Klebe, Rick Warden, Mario de la Rosa, Atanas Srebrev

Skapad 2019-12-04 av movieguy72
Hellboy och jag har ett komplicerad förhållande, jag älskar seriealbumen som är skapade av Mike Mignola men jag tyckte inte de två Guillermo del Toro filmerna höll måttet, mycket tack vare att ...   Läs mer »

2019-10-09
En stor positiv överraskning. Efter att ha blivit totalsågad av kritiker och totalfloppat bland fans så förväntade jag mig en riktig kalkon. Men tji fick jag, det här är en ganska duglig serietidnings action med en riktigt bra David Harbour i huvudrollen. Jag gillar hur rå och blodig den är i sin action och det finns en hel del actionscener som ändå imponerar. McShane, Dae Kim och Sasha Lane gör också riktigt bra rollprestationer. Visst, filmen är också ganska platt och jag himlar rätt mycket med ögonen över hur krystade vissa detaljer är. Men en stark tvåa är det och en trevlig fredagskväll fick jag.
best_jeppe
2019-10-09
Den började lite intressant men ballade snabbt ur. Tonen skiftar kraftigt i filmen och det kändes som att den inte visste vad den ville vara för något. Tyvärr en riktig besvikelse. Svag 2a.
StureStenhög
2019-08-23
Det här var väl ungefär som sådana här filmer alltid är, en oinspirerad rulle som man endast har slängt ur sig för att det är vad marknaden vill ha. Det är ju exempelvis inte direkt första gången vi får se en superhjälteaktig figur identitetskrisa lite kring sitt eget utanförskap. Annars gillar jag Hellboy som karaktär, och även den lite råare tonen. Sasha Lane är dock bara irriterande, och med tiden tröttnade jag alltmer på all cgi-action och den standardmallade handlingen
erasercut
2019-08-10
Ett mischmasch av löst sammanhängande trådar. Hade kunnat vara så mycket bättre...
Nintendo64
2019-08-02
Såg den med ett öppet sinne och det var trots allt underhållande för stunden. Dessutom, alltid kul att höra Alice Cooper i en film!
isecore
2019-07-20
Kul action och jag gillar den här tolkningen av Hellboy, men när effekterna och blodslasket upphör påminns man om den plågsamt tunna handlingen. Svag trea.
FilmRunar
2019-07-18
Handling, vad är det?
ellisario
2019-07-13
Hell no!
ShenLong
2019-07-13
förvånad. jag tyckte om de gamla filmerna mycket och trodde detta skulle bli skräp. men icke. monstrerna och känslan av horror var mycket bättre. tyckte nästan det var lite läskigt emellanåt. Väldigt positivt överraskad faktiskt
amam
2019-07-12
Hellboy är blekare än de tidigare versionerna men inte alls så dålig som jag hade trott. Stabil underhållning.