2.7

Hellboy Animated: Sword of Storms

En professor råkar öppna en gammal skriftrulle och blir besatt av en japansk demon. Hellboy sänds ut för att undersöka saken.

Originaltitel Hellboy Animated: Sword of Storms
Regissör Phil Weinstein, Tad Stones
Manus Mike Mignola, Karen Inwood Somers, Tad Stones, Matt Wayne
Genre 2000-tal, Animerad, Action, Äventyr, Fantasy, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Ron Perlman (röst), Selma Blair (röst), Doug Jones (röst), Phil LaMarr (röst), Peri Gilpin (röst), Yuriana Kim (röst), Dee Bradley Baker (röst)

Mr.Zhir
2011-11-07
Störtsköna animationer, hyffsad storyline.
jingoo
2011-06-03
Har en hel del roliga scener, men den japanska handlingen är för lam. Det känns som jag har sett det mesta förut. Drakstriden sög, förresten. Tycker det är trist att Blair inte får vara lika deppig, trött och mörk som i spelfilmerna. Saknar samspelet mellan henne och Hellboy. Abe känns dessutom för mycket som en platt actionfigur än den roande C3PO-liknande fiskgubbe han var i filmerna.
Anaythea
2010-11-21
Intressant för den som tycker om japansk mytologi. Storyn kunde varit bättre, men resan mot slutet var bra.
Kubrick
2009-09-15
Bra, "otäcka" monster och underhållande.
Llamagirl
2008-10-02
Jag har inget att klaga på som hellboy-fan. Trevligt, ett par tentakler och lite fin humor. Mys.
amam
2008-08-29
En tecknad barnfilm med orginalcastets röster. Jag gillar när dom gör tecknade spinoffs samtidigt som den riktiga filmen men jaaa. Den är väl inte en höjdare direkt den här. En stark tvåa.
albin
2007-07-27
Den duger men inte mer... Rösterna var verkligen under kritik. Speciellt Hellboy som mest lät som en trött kedjerökare.
mystepho
2007-04-13
Fin typ av humor, men det schabblas lite med historien. Tycker karaktärsdesignen funkar dock.
Carl_Hugo
2007-04-11
Såg i princip Sword of storms och Blood and iron efter varandra och måste säga att de inte är så pjåkiga. En relativt stark tillfredsställning för dem som gillar när odjur får på nöten, en sådan måste jag naturligtvis säga att jag tillhör. Hellboy som animation kan kort och gott sammanfattas som skönt och jag ser fram emot nästa Hellboy the movie.
tummeliten
2007-04-06
får en 4 bara för att det är Hellboy. +: bra handling, fantasifulla figurer och miljöer, förhåller sig bra till serien. -: dålig tajming i voice-actingen, stundtals fula animationer.