3.1

Hellion

Jacob är en 13-årig kille, besatt av motocross och heavy metal, vars brottsliga beteende får konsekvenser när CPS beslutar att omplacera hans lillebror till hans faster. Jacob och hans emotionellt frånvarande pappa måste nu ta ansvar för sina handlingar och varandra för att få hem Wes igen.

Originaltitel Hellion
Regissör Kat Candler
Manus Kat Candler
Genre Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Josh Wiggins, Aaron Paul, Juliette Lewis, Deke Garner, Jonny Mars, Tanner Beard, Walt Roberts, Annalee Jefferies, Brent Smiga, Augustine Frizzell, Jason Newman, Corby Sullivan, Dylan Cole, Jayna Lacy, Dalton Sutton, Camron Owens

OffTheGround
2016-01-02
Ja, det är lite manipulativt och ja det är förutsägbart men JA jag är svag för den här typen av historier och det finns en del tankegods att hitta här.
ziferN
2014-06-28
Stark, känslosam och minst sagt en välspelad film som innefattar skådespeleri som filmens absolut bästa aspekt. Det är även kul att numera se Aaron Paul i mer skådespels-drivna filmer. Men jag måste ändå fan också lyfta fram Josh Wiggins som tydligt verkar vara en ny ung skådespelare att hålla koll efter, och baserat på hans prestation här så är det garanterat att man kommer att få se mera utav honom. Filmen saknar dock det där lilla extra för att förtjäna en fyra.