2.8

Hello Ladies: The Movie

Stuart får reda på att hans brittiska ex-flickvän, Trudy, tänker besöka Los Angeles med sin man Mike. Eftersom Mike var mannen som stal Trudy från Stuart, och fick honom att flytta till USA, så gör Stuart allt för att imponera på sina gäster. Genom att hyra en rysk modell för att spela rollen som hans flickvän, hoppas Stuart att Trudy ska se vilket glamoröst liv han lever. Men när modellen ställer in i sista minuten så måste Stuart övertyga Jessica att spela hans flickvän för en kväll.

Originaltitel Hello Ladies: The Movie
Regissör Stephen Merchant
Manus Stephen Merchant, Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Stephen Merchant, Christine Woods, Nate Torrence, Kevin Weisman, Kyle Mooney, Adam Campbell, Carly Craig, Sean Wing, Stephen Tobolowsky, Stephanie Corneliussen, Crista Flanagan, Henrietta Meire, Allison Tolman, Frankie Shaw, Ryan Hansen

2017-06-02
Jag älskar Stephen Merchant men tycker aldrig att Hello Ladies nådde upp till några större höjder och så heller inte filmen. Helt okej, småkul med ett par riktigt bra scener.
Brouhaha
2016-06-14
Merchant kunde inte med att kalla det en Christmas Special? Innan jag såg serien och den här filmen hade jag bara sett vad Stephen gjort med Ricky, och man känner definitivt igen humorn här. Vissa bitar är riktigt bra, som sekvensen med Nicole Kidman, men tyvärr är det alldeles för mycket "vanlig film" däremellan. Lite för amerikaniserad, så jag antar att Stephen inte hade helt fria tyglar när han gjorde serien för HBO.
dafreakish
2015-11-20
Det här är en film som lever på de små detaljerna och fyndigheterna och självklart på Merchants lite klumpiga och tafatta charm. I övrigt en standardstory på alla sätt. Svag trea.
glowsole
2015-10-01
efter att ha sett serien så var ju förväntningarna inte direkt höga. Tråkigt att herr Merchant gått ner sig så.
carnevil
2015-05-18
Förutsätter att man sett serien.
jonbo
2014-12-27
Det är ju absolut inget nyskapande, men Merchant är sympatisk och allt flyter på i ett lagom underhållande tempo.
XenoMorph
2014-12-06
Serien är inte speciellt bra och filmen har svårt att lyfta.
Adeoo
2014-12-02
Gillar serien väldigt mycket och denna var också ganska bra, fast jag hade hoppats på bättre. Den var inte alls lika rolig som jag trodde att den skulle vara. Men den förtjänar en 3:a! 6/10
Julius
2014-11-29
Jag har inte sett serien och kanske är den roligare. Det här var bara förutsägbart och långdraget.
ziferN
2014-11-28
Jag kan börja med nämna att jag aldrig har sett serie tidigare, men detta var ändå klart riktigt kul och underhållande för en ovetande om serien. Dessutom jag som tycker normalt sett om Merchant fann honom mycket roande, men det är som väntat humorn i filmen som gör filmen sevärd. Allt annat är väldigt medelmåttigt, eftersom han är en begåvad komiker, inte en regissör. Slutet tyckte heller inte om, det kändes oerhört påtvingat och inte alls naturligt.