1.4

Hellraiser: Revelations

I denna nionde del i Hellraiser-serien får vi veta mer om karaktären Pinhead. Ett par hittar pusselboxen och öppnar den för att undkomma demonernas vrede och byter plats med dem.

Originaltitel Hellraiser: Revelations
Alternativ titel Hellraiser 9
Regissör Víctor García
Manus Gary J Tunnicliffe
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Steven Brand, Sebastien Roberts, Jay Gillespie, Sanny Van Heteren, Jolene Andersen, Nick Eversman, Stephan Smith Collins, Daniel Buran, Tracey Fairaway, Devon Sorvari

Robkiller
2021-11-17
Riktigt risig, men ändå inte helt ointressant.
YouAreNrIchi
2018-11-01
Filmen gjordes tydligen på bara några veckor efter att produktionsbolaget fick panik när det stod klart att de skulle förlora rättigheterna till Hellraiser om ingen film kom ut 2011. Doug Bradley fick inte evta om att de skulle börja spela in någon film för än någon vecka innan inspelningen skulle börja. Så det här är helt klart en av de mest genomskinligt sämsta filmerna jag någonsin har sett, det enda positiva är väl att den är väldigt kort och finns på YouTube så man investerar inte direkt tid eller pengar i den.
Hanness
2018-02-18
Den första av Hellrasier filmerna jag såg, inget vidare men gick att se klart.
2016-06-21
En kompis sa en gång att "dåliga skräckfilmsuppföljare är alltid bra, hur dåliga de än är", och jag är nästan benägen att hålla med honom. Men här har vi ett lysande undantag. Rackarns sicket schmuck! (3+/15)

2015-11-16
I särklass sämst i filmserien. 2/10
elzplz
2013-08-04
amennäää. hemsk. ge mig doug bradley tillbaka nuuuu :'(
schramm
2013-06-19
Det som är bra med filmen; den är 75min Det som är dåligt med filmen; det är 75min jag hellre hade sprungit runt, jagad av cenobites, i helvetet. Att se Revelations är värre än några plågor från övriga Hellraiser-filmerna.
Joyfulsounds
2013-03-11
Det absolut bästa med den här filmen är att det nu inte finns några fler att se...
Dutch
2013-02-03
Man borde få ett pris om man klarat se klart detta skräp, ofantligt dåligt.
idd
2012-07-05
klart den bästa filmen sen femman, men det säger ju inte mkt med tanke på rick botas vedervärdiga alster.. gött att han går tillbaks till originalstoryn å manuset är det verkligen inga fel på.. synd på den billiga känslan å det taffliga skådespeleriet bara, men filmen e faktiskt helt ok.. 2+