2.5

Hem dyra hem

Walter Fielding och Anna Crowley måste hitta ett hus att bo i men det är inte mycket de har råd med.

Originaltitel The Money Pit
Regissör Richard Benjamin
Manus David Giler
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Tom Hanks, Shelley Long, Alexander Godunov, Maureen Stapleton, Joe Mantegna, Philip Bosco, Josh Mostel, Jakov Smirnoff, Carmine Caridi, Brian Backer, Billy Lombardo, Mia Dillon, John Van Dreelen, Douglass Watson, Lucille Dobrin, Tetchie Agbayani, Mike Starr, Wendell Pierce, Mary Louise Wilson, Frankie Faison, Jake Steinfeld, Matthew Cowles, Nestor Serrano, Michael Jeter, Afemo Omilami, Bruno Iannone, Tzi Ma, J Cynthia Brooks

jonbo
2019-01-10
Lite ensidig och förutsägbar, men harmlös och fullt ok att titta lite löst på.
2016-11-12
Helt okej komedi, även om Tom Hanks varit med i bättre filmer. Se hellre Drömkåken.
2016-11-03
Tycker fortfarande efter många år att den här är riktigt rolig även om humorn är hopplöst daterad. Den svenska "remaken" drömkåken visar hur fel det går när Sverige försökte sig på samma koncept. En av Hanks bästa komedier.
ziferN
2014-08-14
Jag hade förväntat mig att detta skulle vara lite av en trivsam och charmig 80-talare, men tyvärr så var verkligen inte fallet. Eftersom det är otroligt påfrestande och särskilt kul är filmen heller inte, då jag i princip inte skrattade någon gång alls. Men den alltid lika charmiga Tom Hanks och smått härliga Shelley Long räddar filmen ifrån att vara helt borta.
Taandborste
2014-07-21
Lite väl mycket "dratta på ändan"-humor...
Dutch
2013-12-13
Varken Long eller Hanks är särskilt roliga här, istället är det Die Hard-tysken som är filmens behållning. Handlingen suger dessutom.
Xenox
2012-07-08
En amerikansk version av "Drömkåken". Den duger att se en tråkig eftermiddag.
Barbamuffin
2012-01-16
Älskar denna film. Passar så bra att kika på när man är hemma och är sjuk. Trygg film.
eandersson
2011-08-28
Njae, det här funkade ju inte. Tom är charmig som vanligt men fröken Long har jag något problem med som jag inte kan greppa. Hon verkar falsk och odräglig privat, vet ej varför jag känner så dock. Sedan var det några defekter med huset som var... ja som var för "filmiska", ingen logik eller realism så att säga och i det här läget funkade det inte.
yrkeschaufföre
2011-08-27
Snyggt hus men dålig film! Varken Long eller Hanks är speciellt bra eller charmiga.