2.3

Hemma bäst

Tripp är 35 år gammal och bor fortfarande hemma hos sina föräldrar. En dag träffar han henne - kvinnan han alltid drömt om. Men är det bara en slump eller har hans föräldrar något finger med i spelet? Kan det helt enkelt vara så att de gör vad som helst för att få honom lämna hemmets trygga vrå?

Originaltitel Failure to Launch
Regissör Tom Dey
Manus Tom J Astle, Matt Ember
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Sarah Jessica Parker, Zooey Deschanel, Justin Bartha, Bradley Cooper, Terry Bradshaw, Kathy Bates, Tyrel Jackson Williams, Katheryn Winnick, Patton Oswalt, Rob Corddry, Stephen Tobolowsky, Kate McGregor-Stewart

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
Extremt Hollywoodinfiltrerad romantisk komedi med ytliga klyshor och förutsägbart \"happy ending\". En film för de som gillar förutsägbara filmer om romanser som alltid slutar lyckligt.[*] Tripp...   Läs mer »

HerrNenne
2017-08-06
Började rätt intressant men blir så förutsägbar och nästan lite tråkig som man ändå anat före. Borde vågat sig på andra vägar.
asasae
2017-01-24
Tycker inte Jessica passade in i rollen som hans flickvän. Var inte så mysig film som jag önskat mig. Ganska barnslig och förutsägbar.
2016-09-24
Hade de satt bättre skådisar än Matthew McConaughey och Sarah Jessica Parker i huvudrollerna hade denna film varit betydligt bättre. Dock lyckas den ändå bli rolig och underhållande.
booby
2016-02-21
Kul med Zoey och Bradley. Annars hade jag på förhand en bra aning om vad för typ av film det var och det slog rätt ut. Enkel, löjlig men lite småcharmig.
Tatty
2015-04-26
Bra, mysig och rolig film. Gillar att Matthew McConaughey och Sarah Jessica Parker spelar tillsammans. Båda är jätte bra i filmen.
2014-11-24
Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag älskar romantiska komedier dvs. de som är bra. Jag älskar t.o.m. de förutsägbara lyckliga sluten(I romantiska-komedier så är det resan som är det viktiga, inte målet) och det gör väl mig till en romantiker. Dessutom märkte jag att min lilla förälskelse till Zooey Deschanel, inte har gått över än.
dafreakish
2014-07-11
Värdelöst manus och en huvudrollsduo helt utan kemi sänker det här dåliga försöket till film fullständigt. Att McConaughey har lyckats lämna romkom-träsket ska vi alla vara tacksamma över för här är han direkt outhärdlig. Att manuset är kasst råder det inga tvivel om men fågel- och delfinscenerna tar det till en dagisnivå som ingen film kan återhämta sig från. Hemskt.
JanneN
2014-07-10
90 roliga minuter. Jag skrattade gott åt Matthew McConaughey i "Fool's Gold" och där gav jag en fyra, likaledes i denna film. Roligt att se Tripp's mamma (Kate Bates, Oscars nomin och winner). Jag minns henne s fina huvudroll i "Unconditional Love". Där borde hon också fått pris. Jag får inte glömma Sarah Jessica (underbar) och Zooey (underbar och rolig). Dom fyllde ju också filmen. Totalt är "Failure to Launch" en film jag kommer att se om.
AlbinWesley
2014-04-21
Det här är ingen bra film. Men Zooey räddar den undan bottenbetyg.
Tatty
2014-03-18
Riktig bra, rolig, mysig och Matthew spelar rollen jättebra