3.1

Henrietta

Pettersson, en direktör i porrbranschen, reser land och rike runt med två halvtaskiga strippor och en fluktbög. Så träffar han Henrietta och blir kär. Filmen bygger på en roman av Slas.

Originaltitel Henrietta
Regissör Lars Lennart Forsberg
Manus Lars Lennart Forsberg
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Malou Berg, Janne 'Loffe' Carlsson, Lars Dejert, Patricia Gehlin, Svante Grundberg, Eva Kristin Tangen, Claire Wikholm, Per Oscarsson, Gunnar 'Knas' Lindkvist, Ulf Johansson

swampblues
2016-12-27
Det är väldigt generöst av mig att ge den en 4a.Men jag kommer hela tiden på mig själv med att mysa och skratta åt landsbygdsmelankonin och frispråkigheten kring kåtshowen, samt att Loffe får mig att må så bra.
Galivan
2016-01-18
Speciell, lite lik Yngve Frej. Såg den på 90-talet men hade glömt det mesta. Vissa karaktärer känns som kul utfyllnad, medan Janne Carlsson och Henrietta är mest centrala även om Henrietta har få repliker. Det blir lite mycket monologer med Janne Carlsson. Genomgående lättsamh men eftertänksam och verkar ha en underliggande melankolisk känsla.Det händer inte mycket det slutar lite avbrutet men osentimentalt, vilket ändå bidrar till den svårmodiga känslan. Tänkte sätta 2 men det blir kanske 3.
2015-12-18
Småputtrigt och klokt, men rätt så tråkigt. Långt ifrån Yngve Frej. (5+/15)
Bomaniac
2013-03-31
Inte lika bra som Yngve Frej (som var den första att filmatiseras), men har samma känsla. Det är Svensk landsbygd och lite udda karaktärer. Loffe spelar som han brukar och han passar i rollen.
Berniey
2013-01-07
Småtrevlig film!
PerHApps
2010-08-01
Finns filmen att köpa? Hade den på VHS men den försvann i en flytt 1989.
FabianBom
2009-04-20
småbra...minns jag från barndomen då jag såg den på tv 1985
Flirran
2004-05-24
Stundtals lite långsamt tempo, men bra skådespelarinsatser.