2.8

Miraklet med Henry Poole

En deprimerad man isolerar sig i det radhusområde där han växte upp. Men omvärlden lämnar honom inte ifred och snart är hela samhället involverat i en mirakulös historia centrerad kring en märklig fläck på Henrys husvägg.

Originaltitel Henry Poole Is Here
Regissör Mark Pellington
Manus Albert Torres
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Luke Wilson, Radha Mitchell, George Lopez, Cheryl Hines, Adriana Barraza, Richard Benjamin, Beth Grant, Morgan Lily

2014-12-30
Denna film förvånande mig genom att en faktisk krävde lite av mig som tittare. Jag gillar stämningen i filmen och jag uppskattar verkligen när Luke Wilson väljer dessa roller som kommer med större tyngd. Jag uppskattar verkligen denna filmupplevelse även om jag i nuläget inte kan se att jag komemr göra denna film en del av min samling. 3+
uncle_funk
2013-08-13
Det känns lite att dem försöker rama in den religiösa delen lite allt för mycket när budskapet är någonting mycket större än så. Hopp i denna film är ett vattenmärke utav Jesus, men det hopp enligt mig finns inom var och en människa, inte strikt åt en viss religion, religionen finns där för att hjälpa en på traven till att känna att hoppet finns närmare. Men människans kognitiva del är starkt, en tanke kan ta bort all smärta, en tanke kan göra en paralyserad, en tanke kan göra en blind.
Murvel48
2013-07-18
Känns rätt tradig i början men växer efter hand till en stark trea.
mazquara
2013-03-08
trams
skallecalle
2013-01-14
FaN, den fick en tvåa först, nu en etta vid närmre eftertanke... Så onödig.
JohnMcClane
2013-01-08
Strunta i filmens poster, eller i filmens namn. Detta är en helt fantastisk film som alla måste se! På gränsen till en 5:a. Denna filmen ger en mycket, denna filmen har ett stort budskap. En stark 4:a.
Christofer
2013-01-05
5/1 2013 (4:a): Fortfarande lika fantastisk efter en omtitt! 24/11 2008 (4:a): Skönaste soundtracket på riktigt länge!! En härlig historia som verkligen berör, om Luke Wilsons härliga porträttering av sin karaktär, det feta soundtracket, samt människorna runt omkring. Själva historien och den underbara atmosfären fängslade mig. Det är nära ett toppbetyg, men nånstans känner jag att filmen inte riktigt når upp dit, så det blir 4+
skallecalle
2013-01-02
nääe
Ostranenie
2012-09-14
Den här filmen är vad film handlar om. Den träffar den avsedda känslan på exakt rätt våglängd, och med exakt rätt medel - ett underbart soundtrack och ett fantastiskt foto. Wilson tolkar svårmodet på sitt alldeles speciella, underfundiga vis, och är stöpt för rollen. Detta skänker en aning hopp, handlar allra minst om religion, men förmedlar verkligen tröst. Den avsedda känslan naglas fast, och jag väljer att prioritera detta. Jag väljer att se om den här filmen.
Slowdive2
2012-03-04
Göran Hägglund was here; nej det är ingen stonerfilm. Spola fram till grannfrun - hon är het!