1.7

The Legend of Hercules

I antikens Grekland föder en drottning Zeus son med syftet att störta den tyranniska kungen och bringa fred till ett land i nöd. Herkules växer upp ovetandes om sin verkliga identitet och när han får reda på sanningen måste han välja mellan att fly med sin älskade Hebe, prinsessan av Kreta, eller stanna och slåss för sitt öde.

Originaltitel The Legend of Hercules
Regissör Renny Harlin
Manus Daniel Giat, Renny Harlin, Sean Hood, Giulio Steve
Genre Äventyr, Action, 2010-tal
Skådespelare Kellan Lutz, Gaia Weiss, Scott Adkins, Roxanne McKee, Liam Garrigan, Rade Serbedzija, Johnathon Schaech, Luke Newberry, Jukka Hilden, Kenneth Cranham, Mariah Gale, Sarai Givaty, Spencer Wilding, Liam McIntyre

Rele
2018-01-15
En dålig filmatisering av Hercules. Jag ger en etta.
Robkiller
2017-10-16
Kassa effekter och risiga skådespelare i den här varianten av Hercules. Sedan att regissören verkar gilla slow-motion scener är väl inte en överdrift. Men det är delvis rätt snyggt och håller intresset uppe hela vägen igenom.
Hanness
2017-07-02
Bedrövlig. håller helt med Jamesa.
Jamesa
2016-09-21
Haltar mellan betyg 1 och 2. Känner mig snäll idag, får en 2:a för fajterna.
2016-03-10
Renny Harlin - finnen som gjorde ett gäng riktigt grymma actionrullar under tiden det begav sig. Här verkar han gett upp allt vad scenografi heter och halar ned det gröna greenscreen-lakanet så till den milda grad att filmen nästan ser animerad ut. Tvålfagre Hercules gör ej heller han många rätt och filmen håller sig enbart flytande pga några schyssta fightingscener.
Zok
2015-08-17
Uselt. En digital soppa med usla skådespelare och scener som man knappast kan ta på allvar, vilket jag tror ändå är meningen. Detta var väl inte en komedi?
Djason
2015-04-30
Kellan Lutz brandtal i filmen håller inte direkt Mel Gibsonklass ala Bravehart. Film som går att se på men inte mycket mer. Har en del snygga scener. Känns som Renny Harlins filmkarriär är rejält på dekis.
2015-04-26
Överlag rent av sämre än väntat. Bitvis är den dock betydligt bättre än väntat. Vissa klipp är riktigt snygga faktiskt. Som helhet är ettan helt given.
Halofreak92swe
2015-04-15
några schyssta fightingscener men i övrigt rätt kass. Lutz är mkt bättre i Arena.
S_Griffon
2015-03-26
Jag har sett sämre. Var ju åtminstone bra fighter. Inget nytt men snygga ändå.