Livet efter detta

Historien om tre personer som på olika sätt blir påminda om sin dödlighet. George är en arbetarkille som har en särskild förmåga att komma i kontakt med livet efter detta. I en helt annan världsdel genomlever den franska journalisten Marie, en nära- döden- upplevelse som gör att hon får ett helt annat perspektiv på tillvaron. Och när Marcus, en skolpojke från London, förlorar den person som står honom närmast, söker han desperat efter svar och en mening. Var och en på jakt efter sanningen kommer deras vägar att korsas, och för alltid förändras genom vad de tror kan, eller måste, existera i livet efter detta.

Originaltitel Hereafter
Regissör Clint Eastwood
Manus Peter Morgan (I)
Genre Drama, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Cécile De France, George McLaren, Frankie McLaren, Jay Mohr, Bryce Dallas Howard, Thierry Neuvic, Stéphane Freiss, Lyndsey Marshal, Steve Schirripa, Richard Kind, Marthe Keller, Rebekah Staton, Declan Conlon, Niamh Cusack, George Costigan

smichael
2019-07-01
Börjar hyfsat lovande men utvecklas så småningom till en transportsträcka mot ett väldigt trist slut..
2019-06-29
Inte dålig men nu, bara några dagar senare minns jag knappt någonting. Men de tre huvudrollerna är bra.
okidoki
2018-12-25
Sevärd trots budskapet.
2018-12-19
Inte alls så tokig. Jag gillade den...
2015-12-31
Denna film kommer med bra skådespelare och lyckas inledningsvis gripa tag i mig och skapa engagemang. Under speltiden så förloras dock mitt engagemang och intresse genom att filmen under långa stunder helt enkelt blir långtråkig då filmen maler på utan att säga något eller ge mig som tittare vare sig underhållning eller känsla. Kommer med nöd och näppe undan med ett godkänt betyg och då känner jag mig snäll. 2+
Rele
2015-12-28
En bra film med duktiga skådespelare. Clintan är väldigt bra regissör, men manuset håller inte samma klass. Jag ger en stark trea.
Mikael602
2015-12-27
Religiöst bullshit
karlstadtös
2015-07-15
Fin och välspelad film :)
GroundhogDave
2015-01-27
Gigi1943
2015-01-05
Trots att jag läst handlingen och alla era kommentarer så minns jag ingenting om filmen men jag hade satt betyg "2-3?" Får väl se om den nån gång för jag uppskattar ju Clintan. har inte gjort någon anteckning om att jag skulle ha slumrat (det brukar jag göra - skriva en anteckning alltså ... hm).