3.3

Hereditary

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Originaltitel Hereditary
Regissör Ari Aster
Manus Ari Aster
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Jake Brown (II), Jarrod Phillips, Christy Summerhays, Morgan Lund

ToddDowney
2020-09-14
Åh gud va folk överhypar denna film. Riktigt sömnpiller. De som filmer går på är det mörka och oförklarliga. Men lik förbannat så ska dem försöka överförklara allt ändå. Finns ingen behållning med filmen och allt är bara en smet med bra idéer som de slänger ihop till en dålig kaka som ingen någonsin bör se igen.
päronanton
2020-08-10
Bra stämning och musik!
Arensberg
2020-07-25
ville ha mer av lilla weirda barnet!!
Tatty
2020-07-08
Nja! Den var ingen höjdare! Lite besviken på Toni Collettes roll i filmen! Kunde vara bättre!
2020-05-12
Jag gilla den, men slutet? Nja ville ha mer förklaringar om de ena och det andra...
Simon_19
2020-05-11
Väldigt seg film. Kände aldrig ett obehag. 10 minuter från slutet var den intressant i tre minuter. Nej jisses vilket bottennapp.
KyLLo
2020-05-02
För att uttala titeln på engelska krävs en vältränad tunga. Undrar hur många svenskar som uttalar den på svengelska istället: Herre Dittary.
2020-04-03
Stämningsfull men bitvis onödigt långsam. Oförutsägbar film som har några riktigt otäcka scener. (9/15)
Xtro
2020-04-03
Slutet var ungefär lika klimaktiskt som slutet i Game of Thrones. Annars gillar jag allt annat.
WillyV
2019-12-08