3.3

Hereditary

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Originaltitel Hereditary
Regissör Ari Aster
Manus Ari Aster
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Jake Brown (II), Jarrod Phillips, Christy Summerhays, Morgan Lund

Tatty
2020-07-08
Nja! Den var ingen höjdare! Lite besviken på Toni Collettes roll i filmen! Kunde vara bättre!
2020-05-12
Jag gilla den, men slutet? Nja ville ha mer förklaringar om de ena och det andra...
Simon_19
2020-05-11
Väldigt seg film. Kände aldrig ett obehag. 10 minuter från slutet var den intressant i tre minuter. Nej jisses vilket bottennapp.
KyLLo
2020-05-02
För att uttala titeln på engelska krävs en vältränad tunga. Undrar hur många svenskar som uttalar den på svengelska istället: Herre Dittary.
2020-04-03
Stämningsfull men bitvis onödigt långsam. Oförutsägbar film som har några riktigt otäcka scener. (9/15)
Xtro
2020-04-03
Slutet var ungefär lika klimaktiskt som slutet i Game of Thrones. Annars gillar jag allt annat.
WillyV
2019-12-08
Mycket bra. Egen ton.
BarryHero
2019-10-20
Otroligt skickligt hantverk av unge Ari Aster som verkligen blir intressant att folja framover. Uppskattar avsaknaden av sa kallade "jump scares" utan han bygger istallet upp en kuslig och obehaglig stamning. Fotot ar av yppersta klass och man undvker sa gott det gar typiska skrackfilmsklyschor. Toni Collette ar helt otrolig i sin roll och filmen ar sevard bara for henne.
Djason
2019-09-30
Riktigt bra och skrämmande med några riktigt obehagliga scener. Bra skådespelare men vad hände i slutet, riktigt pinsamt slut.
Djason
2019-09-30