3.3

Hereditary

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Originaltitel Hereditary
Regissör Ari Aster
Manus Ari Aster
Genre Mysterium, Thriller, Skräck, Drama, 2010-tal
Skådespelare Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Jake Brown (II), Jarrod Phillips, Christy Summerhays, Morgan Lund

2020-04-03
Stämningsfull men bitvis onödigt långsam. Oförutsägbar film som har några riktigt otäcka scener. (9/15)
Xtro
2020-04-03
Slutet var ungefär lika klimaktiskt som slutet i Game of Thrones. Annars gillar jag allt annat.
WillyV
2019-12-08
Mycket bra. Egen ton.
BarryHero
2019-10-20
Otroligt skickligt hantverk av unge Ari Aster som verkligen blir intressant att folja framover. Uppskattar avsaknaden av sa kallade "jump scares" utan han bygger istallet upp en kuslig och obehaglig stamning. Fotot ar av yppersta klass och man undvker sa gott det gar typiska skrackfilmsklyschor. Toni Collette ar helt otrolig i sin roll och filmen ar sevard bara for henne.
Djason
2019-09-30
Riktigt bra och skrämmande med några riktigt obehagliga scener. Bra skådespelare men vad hände i slutet, riktigt pinsamt slut.
Djason
2019-09-30
Jonel
2019-08-01
En av de bästa skräckfilmer jag sett på senare tid. Äcklig och obehaglig.
2019-07-02
Snark i kubik! Skulle inte ens kunna skrämma gamlingarna på ålderdomshemmet!
Hengman
2019-06-30
Kul med en skräckis som undviker jumpscares och skithöga ljud osv. I början finns också en del stämningsfulla scener. Men för att sammanfatta filmen i all enkelhet: Uppbyggnad....uppbyggnad....uppbyggnad...Och sedan fånigare och fånigare, fram till slutet som är riktigt pinsamt dåligt. Skådespelarinsatserna är på buskisnivå. Alla som har gett höga betyg här och på IMDB är fejkkonton, va?
Trangor
2019-05-09
Fantastisk film med ett kasst slut. Otroliga skådespelarinsatser. Väl genomtänkt och det lönar sig att vara observant på detaljerna.