2.8

Waiting for Happiness

Fransk-mauretansk film som består av ett antal historier som utspelar sig i en liten kuststad i Mauretanien.

Originaltitel Heremakono
Alternativ titel En attendant le bonheur
Regissör Abderrahmane Sissako
Manus Abderrahmane Sissako
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Khatra Ould Abder Kader, Maata Ould Mohamed Abeid, Nana Diakité

fridenpaden
2014-05-29
Det händer för lite för att filmen ska bli intressant. Annars var den en bra produktion.
Lombardo
2007-12-17
Sån schyst rytm och stillhet i denna. Varje bild är som en dikt. Vem längtar inte?
gnoink
2007-10-28
En sån här film är bara intressant om man beslutat sig för att ta reda på hur de lever i Mauretanien. Jag visste absolut ingenting om filmen innan jag började titta. Jag upplevde den som extremt händelsefattig och torr. Det enda som gav stimuli åt sinnena var när kvinnan och flickan sjöng tillsammans.

2007-10-03
Mycket sand var ordet. Den här filmen innehåller många aspekter. Inte bara den för oss så främmande miljön som människorna lever i. Först tyckte jag den var lite seg, men insåg senare att det var mitt sönderstressade västerländska sinne som inte kommit in i rätt tempo. Klart sevärd.
Hangaround
2007-03-28
Det är så mycket sand. Jag förstår den inte, men tempot var konsekvent och sövande gemytligt.