2.6

Herkules äventyr

Gudarna har gjort uppror mot den gode Zeus och stulit hans magiska blixtar som håller balansen i universum. Zeus skickar ner sin son Hercules för att återfinna blixtarna. De andra gudarna återupplivar Hercules ärkefiende kung Minos för att besegra honom, men Minos smider räder för att med vetenskapens hjälp besegra både Hercules och gudarna!

Originaltitel Le avventure dell'incredibile Ercole
Alternativ titel Hercules II, The Adventures of Hercules
Regissör Luigi Cozzi
Manus Luigi Cozzi
Genre Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lou Ferrigno, William Berger, Milly Carlucci, Sonia Viviani, Carla Ferrigno, Claudio Cassinelli, Ferdinando Poggi, Maria Rosaria Omaggio, Venantino Venantini, Laura Lenzi, Margit Evelyn Newton

2013-01-14
När den första filmen var charmig i all sin dumhet är detta inte mycket till film. Ferrigno har inte mycket att göra bland alla laserstrålar och underliga färgsprakande effekter. Mot slutet känns den mest tecknad.
craptastic
2012-06-25
Inte lika bra som första men fortfarande helfestlig. Mycket mer glitter och laser, o inte så mycket robotar. Trampar lite vatten, men det är ju så dumt och underhållande att jag bara måste älska det.
idd
2010-09-05
cozzi lyckas återigen skapa något som liknar en blandning av power rangers å xena, men som är så sjukt mkt bättre! full fart hela vägen! muskler, monster å massa massa laser!!
Kriffot
2010-09-05
Lika fin som ettan, med en av de bästa och orimligaste slutstriderna i världshistorien. Laserstreckgubbar som slåss och förvandlar sig till dinosaurier, vad mer kan man önska! The future belongs to chaos and science!!!
tilapia
2004-11-15
Cozzi levererar igen, nästan lika underhållande som första filmen! En film för oss som tyckte att Starcrash inte var tillräckligt barnslig!