1.9

Hero and the Terror

Terror är en ökänd våldsman som rymmer från ett mentalsjukhus. Han tänker hämnas på den polis som fick honom inlåst.

Originaltitel Hero and the Terror
Regissör William Tannen
Manus Michael Blodgett, Dennis Shryack
Genre Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Chuck Norris, Billy Drago, Steve James (I), Brynn Thayer, Ron O'Neal, Jack O'Halloran, Jeffrey Kramer

Djason
2016-04-14
Här får man en Chuck som är lite mer känslosam i en thriller som är bra för att vara en Chuckrulle. Har alltid undrat över varför det alltid är så lätt i film att bryta nacken av någon och i denna verkar det ännu lättare.
Kalkonhönan
2015-05-19
Trevlig åttiotalsthriller med Chucken signerad Cannon!
2015-01-07
Jag gillar seriemördarfilmer men detta är så otroligt dåligt på de flesta möjliga tänkbara sätt. Hela delen med mördaren och jakten på densamme är mestadels skrattretande uselt. Förvånande nog finns det något som är bra i denna film och ännu mer förvånande är att det är sidohistorien med Chuck Norris karaktär och hans gravida hustru. Man får några riktigt fina stunder mellan dem. 1+
ClintanTheKing
2014-03-15
Långt ifrån någon av Norris sämre filmer och samtidigt tillhör den inte heller de vassare. Men jag gillade denna faktiskt. Ruggig och rätt så engagerande thriller/rysare med mindre fart än vi är vana vid med Norris. Jack O'Halloran lyfter filmen en hel del med sitt trovärdiga skådespel som mördaren.
dudson
2011-09-22
En Norris film som inte på något sätt når upp till hans Bästa rullar men här spelar han riktigt Bra sen en sånn Vidrigt sjuk Mördare,,,
Bomaniac
2011-09-03
Chuck Norris verkar vara en man som gör film för att betala amorteringarna. Han håller sig till sitt actionfack och är trygg i det - inget fel i det. Den här filmen är en standard A inom sin genre. Inte dålig, men knappast unik. Men det gör inget för den duger gott som underhållning. Och det är väl en anledning så god som någon. Jag hade en trevlig stund iaf.
Fläskkäft
2011-09-03
Förväntar du dig en klassisk Chuckfilm kommer du att bli besviken, dom slåss väldigt lite och fighterna är rätt tama. Detta är en thriller och den hör klart till toppskiktet av hans alster. Visst är det en b-film rakt igenom men jag och Boman tyckte ändå att den var okej. Här får vi beundra mannen med sitt stabila röda hår och kraftfulla skägg, väldigt respektingivande. =)
dafreakish
2011-08-09
Precis så horribelt usel som jag förväntade mig.
Kurganen
2010-04-15
Det är inte lätt att hitta bra film med Chuck Norris men det finns några få. Om Breaker breaker är hans magnum opus är Hero and the terror god tvåa, eller däromkring. När jag såg filmen första gången för ett tjugotal år sedan skrämde den livet ur mig och grundlade en skräck för psykiska sjukdomar. Riktigt den effekten har filmen inte på mig idag. Däremot rycks jag med av 80-talets excesser och Chuckens bästa skådespeleri någonsin. Visst är det dumt alltihop men fan så trevligt.
2009-08-09
Norris är rätt mesig men ändock mänsklig i denna hafsigt ihopsatta polisthriller. Han är inte på nåt sätt dålig i sin roll, men filmen som helhet känns väldigt tam och förutsägbar