2.4

Hero Wanted

En man vaknar upp på sjukhuset. Han inser vad som har hänt och startar en jakt på mördaren som lämnade honom och en banktjänsteman att dö under ett rån. Han får till slut sin revansch men räknar inte med att mördarens närmsta har nu också startat en jakt på honom som svar på tal.

Originaltitel Hero Wanted
Regissör Brian Smrz
Manus Chad Law, Evan Law
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, Ray Liotta, Norman Reedus, Tommy Flanagan, Jean Smart, Kim Coates, Ben Cross, Christa Campbell

JanneN
2014-08-31
Cuba Gooding Jr. gjorde vad han kunde, men hann passade inte i den rollen. Annars har han ett väldigt brett register och är en mycket bra skådis.
Maduson
2010-01-12
Att säga att den här är "dålig", är ungefär som att säga att mjölken smakade mjölk. Ihåligt med andra ord, ändock såg jag faktiskt klart hela.
Fredrik83
2009-10-03
Riktigt bra. En stark trea från min sida
badpanda1606
2009-09-27
För att sticka ut lite från mängden om man ser till betygen så ska jag faktiskt dra till med en 4a på denna. Tkr absolut inte att Cuba Gooding Jr är en dålig skådis i denna. Visst kan jag tycka att den var lite smårörig men det var faktiskt det som fick mig att fastna för den, arangemanget. Riktigt tragisk film som förvånade minst lika mkt som exempelvis Death Sentence gjorde när jag såg den. Att jag ger denna en 4a visar hur mkt mer överraskande en film som annars har låga betyg kan bli. Detta är Cuba Gooding Jr:s bästa film!
knudwig
2009-08-07
Krystat och orealistiskt. Samma underhållningsvärde som att se på när målarfärg torkar.
ziferN
2009-07-04
Tråkig och seg.
jonbo
2009-05-05
Den har väl sina kvalitéer men känns ändå rätt skitnödig. Cuba Gooding Jr. är en gåta av träligt skådespel.
Bergbaloo
2009-03-01
Tycker det här var en film som hade potencial. Som dock slarvas bort och blir till en oregelbunden historia med flertal missar. Håller inte
Zebulonm
2008-11-06
Bra men lite rörig de drar ner betyget lite...
kickan_
2008-09-27
ja alltså smörja , blir irriterad av hur jävla värdelös allting blev när killen i huvudrollen va en alldeles för vanlig kille utan någon som helst talang (Y)