2.7

Herr Peabody och Sherman

Herr Peabody är affärsman, upptäcktsman, vetenskapsman, Nobelpristagare, gourmé, tvåfaldig olympisk mästare och geni? och han är dessutom en hund. I sin fiffigaste uppfinning av alla, tidsmaskinen, kastar sig Herr Peabody och hans adoptivson Sherman fram och tillbaka mellan olika historiska händelser i världen och får också träffa några av tidernas största kändisar.

Originaltitel Mr. Peabody & Sherman
Regissör Rob Minkoff
Manus Craig Wright
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ty Burrell (röst), Max Charles (röst), Ariel Winter (röst), Stephen Colbert (röst), Leslie Mann (röst), Allison Janney (röst), Mel Brooks (röst), Stanley Tucci (röst), Patrick Warburton (röst), Lake Bell (röst), Dennis Haysbert (röst), Karan Brar (röst)

Skapad 2019-12-04 av HillMove
Nu har jag sett den animerade filmen Mr Peabody and Sherman och redan innan filmen blev jag glatt överraskad när jag fick 3 D glasögon – wow vad kul – det ger ju ytterligare en dimension till fil...   Läs mer »

picklessmulan
2022-12-27
En mycket bra familjefilm som får en fyra av en nördig Historielärare
finkan
2020-10-29
Såg den precis med barnbarnen. Hade sin charm och var lite småkul
2020-05-10
Dom lyckas aldrig riktigt få till känsla eller tajming här men den bjuder på några guldkorn så den slätstrukna tvåan är stark!
peu-depeu
2015-08-31
Filmen känns som en idé. En idé som jag själv hade finslipat på, eftersom den inte bidrar med något nytt. Filmen klarar inte Bechdel-testet, det finns så gott som bara en flicka i filmen och hon pratar bara med killar. Hon fungerar som filmens love interest och behöver bli räddad. Och en vit, smart hund som med en pojke åker tillbaka i tiden för att träffa Da Vinci... Är det Family Guy jag kollar på?
sven_usling
2015-08-13
Hyfsad animerad film som höjs tack vare Patrick Warburton som Agamemnon. Småputtrigt fram tills dess.
dafreakish
2015-03-08
Småknäpp och halvgullig historia om en ganska irriterande duktig hund och hans dumsmarta adoptivpojke. Tidsresor åt alla möjliga håll ger högt tempo men få andpauser vilket den här filmen nog hade behövt.
Jormungandr
2014-11-18
Helt ok, men Christian Luuk drar ner betyget med sin monotona och tråkiga dubbning...
myslas
2014-10-12
I don't get it.
TheHorrorfan
2014-09-30
Hade förväntat något bättre, men den är åndå bra. Snuddar på 4an, men tycker att det är lite för snällt. Så det får bli en stark 3a.
celec
2014-08-27