2.7

Het linje

Kriminalreportern Malcolm har fått nog av mord och misshandel. Han lämnar tidningen och flyttar till en liten stad på landet. Men friden tar slut när en mördare ringer honom.

Originaltitel The Mean Season
Regissör Phillip Borsos
Manus Leon Piedmont
Genre Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kurt Russell, Richard Jordan, Mariel Hemingway, Richard Masur, Richard Bradford, Joe Pantoliano, Andy Garcia, William Smith
Filmnummer 2098

Raimo_1985
2014-01-06
Minns den som ganska trist men att Kurt Russell styrde upp en aning.
Kubrick
2013-01-28
Rätt tam, förutsägbar. Russels frisyr är imponerande och Richard Jordan gör bästa rollen.
Gigi1943
2012-10-06
Här har de lyckats smacka in det mesta av klyschor! Vem blir rädd av spökig musik och kameravinklar när man bara förstår till hundra procent att det är för effektens skull.
MoonieZ
2007-04-27
Har alltid gillat den ända sen jag såg den första gången på 80-talet. Det är något med södra USA som fångar mig.
jimmyringo
2006-09-13
Hyfsad thriller som använder sig skickligt av Floridas sumpmark miljöer. Det är även orginellt att hjälten för en gångs skull inte är en polis eller något liknande. I denna film är han ju journalist!!!.
oan
2006-09-08
förutsägbar
Bomkia
2006-07-22
Positiv överraskning, en relativt tät thriller med skön Kurt Russel.
paycheck
2006-07-22
En spännande thriller. Russell är stabil som vanligt, men Hemingway är värdelös.
djonipony
2005-03-28
rätt bra thriller. russell e bra, men mariels karaktär va en inget vidare tolerant fru. en light-version av susan georges vidriga karaktär i straw dogs, tycker jag.
jonbo
2004-11-22
En helt underbar film får en 2:a. Vad är då treor,fyror och femmor.