2.6

Het strand

En ung kvinna bor i ett avsides hus tillsammans med sin nioårige son, men tvingas lämna honom till en religiös skola, vilket strider mot hennes principer. Hon lär känna skolans präst närmare och det visar sig att de båda har mycket att lära av varandra.

Originaltitel The Sandpiper
Regissör Vincente Minnelli
Manus Dalton Trumbo, Michael Wilson (I), Irene Kamp, Louis Kamp
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Elizabeth Taylor, Richard Burton, Eva Marie Saint, Charles Bronson, Robert Webber, James Edwards, Torin Thatcher, Tom Drake, Douglas Henderson, Morgan Mason

Gigi1943
2012-10-06
Sockersöta Taylor och groffliga Burton passar bra ihop, en trea för några vackra vyer mot havet och ett ovanligt kul hus där hon bor med sin son, en del tråkiga dialoger som inte lyckas höja filmens värde nämnvärt, men jag är snäll idag eftrsom jag sett några verkliga höjdarfilmen denna vecka - då blir man på gott humör!
Zaram
2009-08-21
denna historia som sådan skulle ha funkat, om koncentrationen låg mer på föräldraskap, plikter, religiositet än en tonårsaktig' frihetskamp (något som elisabeth taylors karaktär nästan enbart utsöndrar) och en klen (och blek) kärlekshistoria - och oavsett om richard burton ändå gestaltar en tvekande skuldtyngd/skamsen präst med höga värderingar, så smäcker taylor fram som en bulldozer - inte får man någon moderlig känsla där inte.
Lyndon
2009-03-02
En historia som till en början verkar ha potential, men dras snart ner i en sörja av sirapssöta kärleksmöten och Liz Taylors idealistiska pladder som får stå oemotsagd. Hennes åsikter blir i alla fall inte ifrågasatta på ett vettigt sätt. Behållningen är vyerna över Big Sur med en tyst Taylor i förgrunden, vackrare än någonsin.
Bomkia
2006-07-22
Burton och Taylor funkar fitn tillsammans och historien är faktiskt relativt rörande. 3+
Kurosawafan
2005-10-02
seg, men OK skall se om så det kanske kan bli 3:a
MaraJade
2005-04-30
Taylor & Burton tillför magi till filmen.