2.4

Hett om öronen

Michael Jordon hoppar in i fel taxi. I taxin sitter en kvinna som FBI inbillar sej har lämnat över ett viktigt databand till Jordon. Ett databand som är viktigt för nationens säkerhet. Det dröjer inte länge innan han dessutom blir falskeligen anklagad för mord. Så dyker journalisten Kate upp. Hon tror på Michaels oskuld och försöker hjälpa honom undan hans förföljare.

Originaltitel Hanky Panky
Regissör Sidney Poitier
Manus Henry Rosenbaum, David Taylor
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Gene Wilder, Gilda Radner, Kathleen Quinlan, Richard Widmark, Robert Prosky, Josef Sommer, Johnny Sekka, Jay O Sanders

sawa
2010-11-13
OK film, bitvis rolig.
Killestocktown
2007-09-21
Inte en nån av hans bättre tyvärr, hade stora förväntningar på den när jag såg den...
Bomkia
2007-07-24
Underhållande komediaction med en som vanligt bra Wilder som fungerar bra i sådana här roller. Alltid roligt att se en elak Richard Widmark dessutom. 3a.
Czechflash
2006-11-28
Stundtals hur rolig som helst, andra stunder ganska fjantig. Men Gene Wilder är alltid skön att skåda och hans hysteriska stil passar perfekt. En trea blir det till slut även om filmen tappar en del sista halvtimmen.
NHL
2006-11-28
Alltså, visst den är tramsig, men jag kan inte hjälpa det, den har en viss charm och underhållningsvärde, mest p.g.a. Gene Wilder. Påminner i vissa avseenden om Tjejen som visste för mycket, fast sämre. Ligger och pendlar mellan en tvåa och trea i betyg.