3.1

Revenge

Under falsk identitet söker Rebekka efter en gärningsman för att utkräva hämnd. Båda bär på hemligheter från det förflutna som har lämnat djupa spår.

Originaltitel Hevn
Regissör Kjersti Steinsbø
Manus Kjersti Steinsbø
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Siren Jørgensen, Frode Winther, Trond Espen Seim, Anders Baasmo Christiansen, Maria Bock, Helene Bergsholm, Rakel Hamre, Kine Bortheim Jentoft

2022-09-30
Så vackra landskap! Jag gillade storyn, jag gillade den ganska lågmälda stämningen. Dock inte helt förtjust i skådespelet. (9-/15)
KyLLo
2018-07-28
Lågmäld, vilket inte behöver vara en nackdel. Jämfört med Jakten och andra filmer känns den tam och amatörmässig. Det finns något att bygga på, men den överraskar inte och upplösningen är för hastig. En svag trea. IMDb-betyget 5,8 verkar rimligt.
Christofer
2017-02-13
Helt seriöst är den här filmen värd att se enbart för naturbilderna och fotot på omgivningarna. Man tror ju nästan inte att det är på riktigt. I övrigt en hygglig story med ett par välkända norska ansikten.
#54
2016-02-02
Visning 20 av 32 jag ser på Göteborg Film Festival. Oerhört vackra naturbilder och ett hemskt tema.