2.7

Hi, Mom!

Vietnamveteranen John Rubin hyr ett nedgånget rum i Greenwich Village, där han ägnar sig åt fönstertittande. Han kommer dock i kontakt med en grupp black power-radikaler, och hans liv varvas med deras aktioner.

Originaltitel Hi, Mom!
Alternativ titel Blue Manhattan, Confessions of a Peeping John, Son of Greetings
Regissör Brian De Palma
Manus Brian De Palma
Genre Komedi, Drama, 70-tal
Skådespelare Robert De Niro, Charles Durning, Allen Garfield, Lara Parker, Jennifer Salt, Gerrit Graham, Nelson Peltz, Paul Bartel

jonbo
2015-08-15
Kuriosa.

2012-04-08
Nej, det här är flummigt och menlöst.
Solidus
2012-03-31
Herr DePalma måste varit ordentligt nerdrogad under inspelningen, för jag har sällan skådat verk som är så ofokuserad som ” Hi, Mom!”. Det börjar på en godkänd nivå, men sedan spårar det ur och det går inte att säga om det är en komedi, thriller, skräck, mjukporr eller en reklamfilm för videokameror som Brian DePalma försöker skapa. Det är ett absurd och ett sjuhelvete tråkigt verk jag har tagit mig genom och jag vill aldrig igen ta del av detta missfoster till film. Undvik!
basegbg
2011-08-14
Fantastiskt skådespeleri av De Niro!
johan93
2011-08-11
Njaa.....jag vet inte, känns både meningslös och ointressant. De Niro räddar filmen från en 1a
lehtonen
2008-07-02
Tidig Brian dePalma som jag aldrig riktigt kunde greppa tjusningen med.
Avtalet
2007-05-26
Det går ju inte komma ifrån att De Palmas bildkompostion och kameralösningar är utöver det vanliga. Rekomenderas pga. hantverket.
Afflicter
2007-05-20
Tråkig så det förslår. Möjligtvis en föregångare till Taxi Driver, men jag förstår mej inte på dessa 70-talsfilmer.
Moonlighting
2006-11-14
Ojämn, men innehåller några enormt roliga scener bla en där De Niro örfilar upp en mopp. Den scenen har jag sett en sisådär 300 gånger.
djonipony
2006-03-12
astråkig. helt sjuk. hade de hållit sig till robbans porrfilmande, okej, men när de viker av o följer de där jävla vänsteraktivisterna (som jag blev rasande på, med tanke på att det finns precis likadana i sverige) blir det bara pannkaka av allt. allt med extremisterna är ett sant lågvattenmärke. troligen både robbans o brians sämsta.