2.6

Hick

En tonåring från Nebraska tar sig vatten över huvudet när hon beger sig till Las Vegas.

Originaltitel Hick
Regissör Derick Martini
Manus Andrea Portes
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Chloë Grace Moretz, Blake Lively, Juliette Lewis, Alec Baldwin, Rory Culkin, Eddie Redmayne, Ray McKinnon, Anson Mount, Shaun Sipos, Robert Baker, Bob Stephenson

Bomkia
2017-04-14
Räddas av bra skådespelare, men detta kändes ganska meningslöst. Grace Moretz verkar otursförföljd och hamnar i hemska situationer, men inget av det verkar påverka henne på något sätt. Filmen fungerar som bäst i några få bra sekvenser där skådespelandet får lysa igenom. 2a.
KyLLo
2015-02-15
Som en ganska tragisk roadmovie med bräckliga relationer. När Chloë Grace Moretz ska agera som Robert De Niro i Taxi Driver blir det till en riktigt dålig parodi. Det är svårt att veta om det är meningen att vara seriöst eller underhållande. Annars är det gott om avvikande personporträtt, vilket är trevligt. Och filmen tar sig vändningar, så intresset hålls uppe.
mikaelsvensson
2014-04-12
Om man kallar det här för en dramakomedi så måste man ha en riktigt mörk humor. Jag blir orolig för de som tycker den här filmens handling är komisk. I vilket fall som helst tycker jag både Moretz och Redmayne gör riktigt bra ifrån sig.
riduzh
2013-12-16
Anledningen till att jag inte ger filmen en 1a är för att Juliette Lewis är med.
underthefloor
2013-05-26
Mycket lovande början som sen rann ut i sanden. Än dock en klassisk indie-film med en lagom dos förvirring. En svag trea får det nog bli av det.
Ondskapt
2013-04-14
Hade filmen haft en aning vad den önskat åstadkomma hade det säkert kunna bli bra. Nu har den ju inte det.
bryngel
2013-03-23
Äntligen en film med Juliette Lewis, och så är den så här sämst. Usch.
Smutser
2013-01-11
Gud vad konstig.
m4e
2012-10-12
Doftar indiefilm med mycket plockgitarr och berättarröst med upplysta tankar om livet. Starka skådisar vilket krävs i en sån här film och Chloe Moretz är grym i huvudrollen. Känner mig lite otillfredställd av filmen men vet inte om jag vill ha mer eller bara en tydligare form. Stark trea får den iallafall.
snöhare
2012-10-10
Det här känns som ett solklart Juno möter Winters bone... Utan många de kvalitéer som lyfter de nämnda filmerna. En jättekonstig historia, jag kämpade efter att hitta logik. Men. Det finns någonting väldigt trevligt i en sådan här kalaskonstig sak också.