3.6

Dolda tillgångar

Ett team av afroamerikanska kvinnor förser NASA med viktiga matematiska uppgifter som behövs för att lansera programmets första lyckade rymduppdrag.

Originaltitel Hidden Figures
Regissör Theodore Melfi
Manus Theodore Melfi, Allison Schroeder
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Taraji P Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn, Olek Krupa, Kurt Krause, Donna Biscoe, Saniyya Sidney, Ariana Neal, Zani Jones Mbayise, Lidya Jewett

dafreakish
2019-02-12
Välgjort och hjärtevärmande om tre mörkhyade kvinnors kamp inom NASAs organisation. Det är oerhört välspelat rakt igenom och man dras med i de starka berättelserna man presenteras. Viktig film om en viktig tid.
supermancover
2018-03-15
En väldigt svag fyra, men filmen känns alldeles för viktig för att bara ge en trea på något sätt. Jag tyckte mycket om mycket. Många starka scener.
emilstjernholm
2018-03-05
Stundtals väldigt sentimentalt och sockersött. Intressanta historier och snygg scenografi. Huvudkaraktärerna saknade dock djup.
jonbo
2018-02-16
Konventionell men berörande, särskilt i dess skildring av den systematiska rasismen snarare än den individuella.
Christofer
2018-01-15
Jodå, det var ju intressant överlag även om det inte riktigt tog sig till några högre höjder (pun intended). Skämt åsido, kvinnorna & Costner presterade bra medan Dunst var lika svår som hon alltid är. 3+
TURGUT
2018-01-10
Intressant historia som är skildrad på ett bra sätt, bör ses.
#54
2017-11-23
För konventionell för att väcka något större intresse.
Grillo
2017-10-12
Så bra jag tyckte den var. Nyanserade figurer där själva systemet är ondingen, ingen individ. Frågan är om den inte är för snäll mot tidsandan, men vad vet jag. Älskade huvudpersonerna och deras kamp. Hade gärna sett det utvecklas ännu mer och man blir på riktigt bra humör av den. Trist sen att andan i USA nu tyvärr verkar gå bakåt igen... Då var folk okunniga, nu är de illvilliga.
Doddedronten
2017-09-28
Komitragisk hjältesaga, som framkallar både tårar och jäklaranamma.
kboman
2017-09-26
Bra skådisar och historia som inte matchas av en bra nog film.