2.7

High Heels

Noxeema och Vida vinner första pris i en dragshowtävling och får åka till Hollywood. På väg mot Los Angeles går deras bil sönder och de tvingas stanna i en liten håla. Med sin charm och sitt enorma lager av vackra scenkläder vinner de bybornas hjärta - tills den dagen då den homofobiske sheriff Dollard kommer till stan.

Originaltitel To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar
Regissör Beeban Kidron
Manus Douglas Carter Beane
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Melinda Dillon, John Leguizamo, Patrick Swayze, Wesley Snipes, Arliss Howard, Stockard Channing, Blythe Danner, Jason London, Chris Penn, Jennifer Milmore, Beth Grant, Alice Drummond

yrkeschaufföre
2017-11-26
Den har ett budskap men är inte så genomtänkt, inga fantastiska skådespelarinsatser men den fångar mig ändå och slutklämmen är faktiskt ganska fin. Roligast var det att återse Stockard!
Jaganatha
2017-04-12
Jag har inte sett filmen än, men jag ska nog. Betyget avser originaltiteln - nästan lika bra som "Brain Smasher...A Love Story". Sedan är det något med tanken på Patrick Swayze och Wesley Snipes i klänningar som bara skriker efter ett högre betyg än vad filmen egentligen förtjänar. Vissa filmer är roligare att bara föreställa sig i teorin.
isecore
2015-04-26
Börjar bra men efter ett tag tappar den farten och blir istället nåt slags flummig halv-buskiskomedi. En del subplots är ganska irrelevanta och filmen vandrar lite märkligt mellan drama och bisarr fantasi. Dock är den förvånansvärt underhållande och glimtar till emellanåt men lever aldrig riktigt upp igen. Dock är det kul att se Wesley Snipes ta ut svängarna. Medel-trea.
WillyV
2012-04-21
Svag tvåa - sevärd endast för de som tycker att en film med Snipes & Swayze i kvinnokläder verkar riktigt rolig. Det VAR kul - i tio minuter. Sedan kom jag att tänka på ex. den smått underbara Transamerica. Denna blir en burlesk teater i jämförelse, med kända skådisar som spelar över. Kul att se Chris Penn också, undrar när han hann med att avla Jonah Hill?
Caltha
2011-11-30
Uppenbarligen har inte en enda drag queen konsulterats vid inspelningen av denna pinsamma buskis om stora starka karlar i klänning.
mgrankvist
2008-10-06
Jag skrattade gott, minns den väl trots att det var flera år sedan jag såg den. Den gjorde helt klart intryck på mig och den förtjänar en fyra!
CultOfZenith
2008-04-17
En riktigt pinsam film vars största behållning är att den är pinsam. Originaltiteln äger ju.
meffa
2008-03-03
En film med bara horiga one-liners. Kan bara bli en femma.
jonbo
2007-02-08
Jag kanske inte var redo för detta. Jag har hört att Wesley Snipes gärna vill glömma denna. jag också. Men Leguizamo bär upp filmen till en tvåa.
Bond26
2007-02-01
Underhållande film, bra manus och skådespel