1.8

Highlander 2

Jorden år 2024. Ozonlagret är söndertrasat och människorna lever i en evig 35-gradig värme, skyddade av en jättelik konstgjord sköld. Men allt är bara bluff. Alla arrangemang är bara ett sätt för den fascistoida regeringen att kontrollera och utnyttja sina undersåtar. Connor MacLeod och Juan Sanchez slår sig återigen ihop för att bekämpa ondskan…

Originaltitel Highlander II: The Quickening
Regissör Russell Mulcahy
Manus Peter Bellwood
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Sean Connery, Christopher Lambert, Virginia Madsen, Michael Ironside, Allan Rich, John C McGinley, Phillip Brock, Rusty Schwimmer, Ed Trucco, Steven Grives, Jimmy Murray, Pete Antico, Peter Bucossi, Peter Bromilow, Jeff Altman

Starkbröl
2021-06-19
Såg en fan-edit, Extended Zeist Edition. Finns på Youtube. Inte konstigt att denna film brukar nämnas på världens sämsta-listor kan man ju lugnt säga.
best_jeppe
2020-07-26
Jag trodde att jag hade sett denna film men det visade sig snabbt att det hade jag definitivt inte. Först trodde jag att jag hade råkat slå på fel film men insåg att det faktiskt var rätt film. Snacka om ett tvärt kasst mellan första och andra filmen i ton, miljö, handling osv. Det är svårt att tro att dessa två filmer tillhör samma filmserie. Sen att denna film är dålig gör ju inte saken bättre. Ironside, som brukar vara en stabil skurk, funkar inte alls och spelar över å det grövsta. Men inte på ett sätt så att det blir roligt utan bara jävligt konstigt. Nee, stabil 1a till denna.
Tsurugi
2018-02-08
Urdålig. Nästan en bedrift att ha lyckats göra en så knasigt dålig film men samtidigt lökigt underhållande nästan rakt igenom.
bad_droidboy
2015-11-21
Riktigt illa, fascinerande illa till och med. Tyvärr fungerar det inte ens som en so-bad-its-good film. Tom Ironside som skurk här är trist vilket är första gången för mig!
Necross
2015-08-09
"Renegade Version" ordnade ju de värsta buggarna i handlingen, men ajajaj, det är ändå ganska illa. Habila skådisinsatser räddar 2:a-betyget.

2015-06-13
Svag tvåa enbart pga. Sean Connery!
MaxMackan
2013-06-23
Episkt fenomenalt fånigt. Det är som om man emellan första och andra filmen insett "fan, det här är ett rätt fånigt koncept" och bara bestämt sig för att jävligt självmedvetna och totalt OTT. Men det funkar. Så många scener som är så charmiga. Sean Connery och Lambert tillsammans i buddycop-stil i filmens klimax och Ironside och Mcginley på andra sidan i totalt överspel är underbart! Synd att första halvan är rätt seg och trist, annars hade den här fått ett ännu högre betyg. Det är liksom bortom så dåligt att det blir bra. Det är så fånigt att det blir fantastiskt!
2012-12-08
Knappast en överdrift att säga att den är betydligt sämre än ettan, men det jag irriterade mig på mest var de usla effekterna som knappt hade passerat 20 år tidigare. Ironside är en skön skurk och storyn funkar hjälpligt. Poängteras bör att jag såg den förlängda (110 min) versionen - vet ej hur den står sig till den vanliga dock?
dudson
2012-09-16
Highlander 2=Dålig film! platsar lätt som tidernas sämsta uppföljare tillsammans med Speed 2.Enda bra med filmen är spårvagns scenen med Michael Ironside heehee) så otroligt häftigt gjort..
Fredrok
2012-05-27
Måste nog klassas som den sämsta uppföljaren genom tiderna. Se den på egen risk...