1.4

Highlander: The Source

Duncan MacLeod, hans vän Methos och andra odödliga letar efter de allra första odödliga och källan till odödligheten.

Originaltitel Highlander: The Source
Regissör Brett Leonard
Manus Stephen Kelvin Watkins, Mark Bradley
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Adrian Paul, Peter Wingfield, Thekla Reuten, Jim Byrnes, Cristian Solimeno, Thom Fell, Stephen Wight, Stephen Rahman Hughes

Murvel48
2017-11-28
Storyn, dialogen, skådespeleriet - allt är verkligen uselt i den här filmen.
Sir_Lord
2017-08-01
5 min räckte.
deswhip
2017-06-11
Det är väldigt ovanligt att jag gör så men det räckte med 10 min för att inse att det var lika bra att avbryta.
annchen81
2016-03-06
Vilken plåga. En dålig film. Om filmer satsar på att vara dåliga kan de bli bra. Men de har inte riktigt bestämt sig. Den läskiga fienden är mest töntig. Flera av rollerna är helt utflippade. Historien passar sig inte i den moderna världen. Jag tror inte på någonting. Till och med musiken är dålig. När jag lidande bara väntar på att filmen ska ta slut så sammanfattar den sig själv på slutet till och med. Det fanns nog ingenting bra med den här. Skogen var fin, det var nog allt. Highlander var bra förut. Det här har ingenting med det att göra.
asd
2016-02-01
En av de absolut sämsta filmerna jag sett. Den är inte ens charmigt dålig.
alexafshar
2016-01-17
Snacka om bortkastad tid.
bryngel
2014-10-10
Förfärligt.
Solidus
2013-11-12
Skitfilm, rent ut sagt, men jag hade inte förväntat mig något annat heller. Det började med en fantastisk start med första filmen från 1986 och serien avslutas med ett magplask i avföring. Klippningen är horribel och soundtracket likaså (det kom blod från mina öron när en bedrövlig cover på ”Princes of the Universe” började spelas i filmen). Storyn hade kunnat bli bättre med Connor i huvudrollen, men eftersom han inte längre är med får vi följa släktingen Duncan, som filmen struntar i att introducera för nya tittare. Skurken är patetisk att skåda och slutet får en att rycka på axlarna. Ett bottennapp som mer vanhedrar ”Highlander”, än hyllar den.
RichardEk
2013-07-17
Långt från Highlandervarumärkets dynamiska kombination av action och newagemetafysik. Detta är en sörja av oförklarlighet och ganska dåligt arrangerad action, utspelandes och inspelad i olika nedlagda (i.o.f.s. karaktärsfyllda) industriområden i Litauen. Adrian Paul är värd ett bättre öde när han nu axlat Christopher Lamberts mantel. En slående nedgång i serien är de allt mer okarismatiska skurkarna, från den suveräna Kurgan, via de stegvis mer färglösa Katana, Kane och Jacob Kell till skurken för dagen, The Guardian, som mest påminner om en ekorre på speed.
cluster-
2012-11-19
Det här var verkligen den sämsta filmen jag har sett på mycket länge. Det kändes för det första som att det var en 14-åring som hade skrivit manus. Karaktärsuppbyggnaden var rent infantil och dialogerna var verkligen barnsliga. Inget djup alls. Totalt förutsägbar film. Det är 86 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.