2.9

Hillbilly Elegy

Efter ett brådskande telefonsamtal återvänder en juridikstudent till hemstaden i Ohio, där han reflekterar över tre generationers familjehistoria och sin egen framtid.

Originaltitel Hillbilly Elegy
Regissör Ron Howard
Manus Vanessa Taylor
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso, Haley Bennett, Freida Pinto, Bo Hopkins, Owen Asztalos, Jesse C Boyd, Stephen Kunken, Keong Sim, Morgan Gao, Ethan Suess, Jono Mitchell, Bill Kelly, David Dwyer, Sarah Hudson, Ted Huckabee, Sunny Mabrey, Brett Lorenzini, Tierney Smith, Amy Parrish, Ed Amatrudo, David de Vries

MsA
2021-04-18
En svag fyra. En film som fick mig at stänga av flera ggr men som ändå drog mig tillbaka. En true story och bra skådespel av Close, Adams och Asztalos.
Christofer
2021-03-15
2020-12-06: Helt okej, även om det inte alls var något mästerverk.
Tatty
2021-02-22
Ganska okej film men sorgligt
Starlette
2021-02-18
Deprimerande film. Kul att se scenerna med Glenn Close.
mammene
2021-02-09
Ron Howard har gjort många bra filmer känns det som. Den här kanske var lite ojämn, men vann ändå i längden. Snacka om dysfunktionell familj, riktigt jobbigt att se, då allra helst Amy Adams figur som var tålamodsprövande till max. Det var knappt jag kände igen henne, väldigt olik sig. Amy hade en utmanande roll och gjorde den riktigt bra, tillika Glen Close, som ibland nästan blev för retarderad. Men visade sig hade andra sidor, lite så framställdes de flesta. Kan det vara lite i betraktarens ögon vi ser det hela.
Powha
2021-01-19
Glenn Close riktigt stabil!
Engravadlax
2020-11-28
Inte jättesolitt manus, och vissa delar av handlingen känns montage:igt ytliga, men Glenn Close är 5/5.