Himlen kan vänta

Joe Pendleton omkommer nästan i en olycka. En ängel för honom till himlen, och upptäcker då att han inte var redo att dö. Problemet är att hans kropp är kremerad, så en ny kropp måste hittas. Valet faller på en nyligen avliden miljonär.

Originaltitel Heaven Can Wait
Regissör Warren Beatty, Buck Henry
Manus Elaine May, Warren Beatty, Robert Towne
Genre Komedi, Romantik, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Warren Beatty, Julie Christie, Jack Warden, Dyan Cannon, Charles Grodin, James Mason, Buck Henry, Vincent Gardenia, Joseph Maher, Hamilton Camp, Arthur Malet, Stephanie Faracy, Jeannie Linero, Larry Block, Frank Campanella, Dolph Sweet

2024-02-26
Charmig rulle med fin tidsanda, fyndig dialog och bra skådisar. Inte direkt skratt-rolig, förutom Charles Grodin och framför allt Dyan Cannon som är otrolig i filmen. Hur kan jag inte veta vem hon är? Hon borde blivit huvudrollsinnehavare efter denna film, galet rolig roll! Julie Christie och Warren Beatty är fina tillsammans... ja, en ganska simpel men effektivt underhållande film. Räcker nog för en fyra.
2019-10-01
Småtrevlig historia som dock tappar en del på att händelseförloppet och slutet känns så menlöst. Slät tvåa.
F-M-J
2016-07-19
Många kända ansikten möts i denna 70-tals komedi som kommit lite väl i skym undan genom åren. Stark trea.
2015-01-06
Det är en film som har levererar lite humor och kul underhållning. Warren Beatty gör ett bra jobb både som regissör och som stjärna i huvudrollen. Charles Grodin och Dyan Cannon gör två kul biroller. Det blir aldrig några riktigt stora skratt och hur historien berättas känns förlegat eller gammalmodigt. Det saknas lite mer fart och finurligt berättande. Warren Beatty är dock som sagt alltid sevärd. 3+
lottes
2012-09-24
En film med livet-efter-detta, en söt pojke (Beatty), Julie Christie och inte minst Charles Grobin, som spelar revisorn i Midnight Run. Kan inte bli fel. Och detta ljuva sjuttiotal med sina goda avsikter och fula kläder. Nostalgi! Dåligt soundtrack dock.
sirkurt
2012-07-04
Så ologisk att det blir svårt att ta den på allvar, en film kan i och för sig vara ologisk men när den är så ologisk att inte ens de som har gjort filmen riktigt verkar fatta vad de håller på med så fungerar det inte riktigt. Men det är långt ifrån en dålig film, den är ganska mysig och charmig men har för platta karaktärer och tunn historia.
federico033
2012-02-13
Beatty gör bra ifrån sig men blir irriterad på upplägget och framför allt slutet.
Fermis
2011-08-15
riktigt underhållande
Ihsahn
2011-07-22
Trevlig och småmysig, men lite för spretig för min smak
Astrojacob
2010-04-28
Får väl kalla denna för "klassiker"? En av favvos från 70-talet, eftersom jag gillar Warren Beatty. Lagom fascinerande drama med komiska konsekvenser, som inte har ett dyft med filmen från 1943 att göra. Helt annan story. Denna snäppet bättre. Klar Fyra.