3.3

Himmelrikets nycklar

Den unga prästen fader Chisholm skickas till de icke-kristna i Kina för att arbeta som missionär. Hans barndomsvän, också en präst, har det lättsamt när han jobbar i en mer kristen del av världen, men fader Chisholm måste kämpa hårt. Han möter isolation, sjukdom och fattigdom, men det gör honom bara mer motiverad att lyckas.

Originaltitel The Keys of the Kingdom
Regissör John M Stahl
Manus Joseph L Mankiewicz, Nunnally Johnson
Genre Drama, 40-tal
Skådespelare Gregory Peck, Thomas Mitchell, Vincent Price, Rose Stradner, Roddy McDowall, Edmund Gwenn, Cedric Hardwicke, Peggy Ann Garner

Mikka
2012-02-07
Kul att se en mycket ung och osäker Gregory Peck i huvudrollen. Filmen är välgjord men lång. 3-
Rune2000
2010-01-09
Bakom varje människa finns en historia! Himmelrikets Nycklar är lite för lång för sin egen bästa men vi får verkligen lära känna Gregory Pecks karaktär vilket är i slutändan är filmens huvudpoäng.
Bomkia
2007-02-11
Pecks roll i den här filmen är nog bland de mest sympatiska filmhistorien och han fick en välförtjänt Oscarsnominering. 4+
Jake2
2007-01-29
Mycket bra och välgjord. Gregory Pecks genombrottsfilm som ödmjuk missionär. En lång rad gedigna skådespelarinsatser även i birollerna. Vincent Price är mycket underhållande som äcklig och pompös biskop.
kebabtallrik
2005-09-02
SKITBRA drama som nästan får en att vilja bli religiös bara för att dela religion med fader Chisholm.
Grobesmart
2005-01-02
nästan 5:a
Floop
2004-12-31
jag gillade den verkligen, va snygg gregory peck va när han va ung! riktigt fin film.
Robin__Broman
2004-12-31
Rätt bra...är väl inte för så mkt för svart-vita filmer men den här var helt okej..
MaraJade
2004-09-12
Gregory Peck's andra film och en liten pärla. Skönt att se en meningsfull film.
Elvis_83
2004-09-05
Han tyvär inte se hela filmen kunde nog blivit en femma annars.