3.3

Hipsters

Moskva på 50-talet. Hipstrarna är en ungdomsrörelse som älskar allt som är amerikanskt: färgglada kläder och att dansa till jazz. Men de jagas och trakasseras av ungkommunisterna, som spårar upp deras fester och försöker förstöra dem.

Originaltitel Stiljagi
Alternativ titel Boogie Bones
Regissör Valerij Todorovskij
Manus Jurij Korotkov
Genre Drama, Komedi, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Oleg Jankovskij, Irina Rozanova, Sergej Garmasj, Leonid Jarmolnik, Aleksej Gorbunov, Oksana Akinsjina, Anton Sjagin, Jevgenija Chirivskaja, Maksim Matveev, Igor Voynarovskij, Jekaterina Vilkova, Konstantin Balakirev

yrkeschaufföre
2014-11-22
Den borde få en tvåa men den stora mängden "obegripligt" fick mig att bli positiv, sen är det ju naturligtvis roligt med rysk musikal.
kennert
2013-12-08
Ganska samhällskritisk.
Deepshit
2011-08-26
Hipsters är en rysk musikal som påminner mycket om en John Walters film. Väldigt mycket med färgglada kläder och massor med svängig jazz och rock'n roll. Samtidigt är det en skildring av en amerikansk influerad ungdomskultur som dök upp på 50 - talet och mötte motstånd från kommunisterna. Tyvärr så är inte ljudvinåren bra balanserade, dialogen är för låg jämfört med musiken. Annars är det en bra film.
camitz
2010-04-25
Välbeprövat tema. Bara det att den är bäst i sitt slag.
bnw
2009-12-15
Jag gillar den. Den är färgglad och studsig, och man blir glad av den. Och så blev jag nästan onödigt glad över att se en film med Oksana Akinsjina där det inte går käpprätt åt helvete för henne.
Lurtz
2009-11-23
svag 4a. Första halvan tyckte jag var jättebra sen går det lite utför, slutet är extremt töntigt. Tror egentligen jag är lite för cynisk, tycker lite att dom vill få det Ryssland idag är helt fantastiskt...jag vet inte...Kul att dom bara klipper av dom håret/slipsen, måste använda symbolik, våld passar sig inte i en piffig tonårsmusikal.