3.6

Hitler - en film om Tyskland

Experimentfilm i fyra delar om ett svunnet Tyskland och om Adolf Hitlers uppgång och fall.

Originaltitel Hitler - ein Film aus Deutschland
Alternativ titel Our Hitler
Regissör Hans-Jürgen Syberberg
Manus Hans-Jürgen Syberberg
Genre Biografi, Krig, Drama, Mini-serie, 70-tal
Skådespelare Johannes Buzalski, André Heller, Harry Baer, Heinz Schubert, Peter Kern, Hellmut Lange, Rainer von Artenfels, Martin Sperr, Peter Moland, Alfred Edel, Amelie Syberberg, Peter Lühr

Skapad 2019-12-15 av thefox
”Not porno, not underground film, not a good entertainment film, not documentary, not social criticism, nor Hollywood boulevard film or horror show: rather a journey into the midst of night, a hell r...   Läs mer »

Lillaprinsen
2013-10-12
Till och med Susan Sontag verkar tycka att den där scenen jag syftade på är lite för mycket...
Lillaprinsen
2013-10-12
Ah jösses, som ett enda långt crescendo. Det är svårt att tänka sig något utförande som bättre skulle kunna framföra innehållet och filmen är på alla sätt ett ovärderligt bidrag till tanken. Å andra sidan behöver man nog vara både übermensch och brechtian till blodet om man ska tycka att de uppåt halvtimmen långa scenerna med (exempelvis) en herre som läser från ett papper i halvbild inte bara är med nödvändighet krävande men dessutom ganska långtråkiga.
Noethe
2013-05-08
En av ytterst få som vågar se sanningen istället för att gömma sig bakom banala plattityder och slaviskt trögtänkande.
BrunoGanz
2007-04-09
Den visades igår på kanalen Axess ifall det är nån som har den. Själv fick jag reda på det idag! :(
HexagonSun
2006-05-16
Den finns till o med att se gratis! Kolla upp http://www.syberberg.de/Syberberg2/Events_2003/uncut.html Den finns även på orginalspråket tyska på samma sida
Snah
2006-01-13
Snälla messa mich!
Snah
2006-01-13
Var hittar man denna film?
whitestreet
2005-03-12
Snacka om att jag vill se den här filmen... Finns den ens utgiven? Jag menar, åtta timmar!