2.7

Hitman

Agent 47 är den bäste i branschen. Han jobbar som yrkesmördare och har aldrig misslyckats - hittills. Under ett uppdrag går något snett och han finner sig plötsligt själv vara den jagade.

Originaltitel Hitman
Regissör Xavier Gens
Manus Skip Woods
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Timothy Olyphant, Dougray Scott, Robert Knepper, Olga Kurylenko, Ulrich Thomsen, Michael Offei, Henry Ian Cusick, Christian Erickson, Eriq Ebouaney, Joe Sheridan, James Faulkner

Skapad 2019-12-08 av Buffo
Filmen Hitman är baserad på en serie dataspel med samma namn, vari spelaren styr en klonad superagent som i vanlig ordning flytt sitt labb och försörjer sig som lönnmördare. De är inte framför...   Läs mer »

sodomiten
2021-07-17
Det hade kunnat bli bra om man lagt mer energi på morduppdragen. Mordet i afrika i början av filmen var dock fyndigt.
Robkiller
2017-09-25
TV-spels action som fungerar helt ok som film. Håller intresset uppe hela vägen igenom. Sedan har den väl en del brister, men det blir rätt bra ändå.
siggelund
2015-12-20
Som en Bourne Identity med extra majonäs.
ToddDowney
2015-12-05
Bättre än den nya, men endå inte bra. Godkänd med en väldigt svag 2:a
conbe755
2015-02-10
B-film med ett visst underhållningsvärde. Men inte mycket.
2014-12-16
Ytterligare en film baserat på ett TV-spel har blivit film. På andra forum var diskussionen het vid denna tiden om vem som skulle passat bäst i huvudrollen. Tyvärr blev det inte min förhoppning Vin Diesel eller Jason Statham utan Timothy Olyphant som både ser och agerar rätt mesigt. Liksom de flesta TV-spelsfilmer är också manuset alldeles för tunt även här.
Rele
2014-11-18
En inte så bra film. Svag story med mycket övervåld. Jag ger en svag tvåa.
Halofreak92swe
2014-09-18
Fy fan vilken skön action! Lika bra andra gången!:) Olga Kurylenko är något av det vackraste som finns!
Engravadlax
2014-07-31
Faktiskt bättre än jag trodde, men Timothy Olyphant känns helt felcastad; Mr. 47 är ingen pretty boy, han har ett hårt, känslokallt ansikte. Dessutom är det fullkomligt hårlöst bortsett från ögonbryn, en biljardboll. Olyphant ser ofta uppjagad ut, medan 47 alltid är helt oberörd. Svärden är inte kanon, men inte heller ett ovälkommet tillägg. Ett love-interest känns helt fel; blödig blir han (tyvärr) först senare i spelen, tråkigt att se honom så mjuk från början. Ett Hitmanfan blir sannolikt besviken, en filmfantast otillfredsställd.

2014-03-01
Bättre än Max Payne i alla fall!