2.2

Hitman: Agent 47

Handlingen kretsar kring en ung kvinna vid namn Katia van Dees som samarbetar med Agent 47 på order att hitta sin far och hennes sanna ursprung.

Originaltitel Hitman: Agent 47
Regissör Aleksander Bach
Manus Michael Finch, Skip Woods
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Rupert Friend, Zachary Quinto, Hannah Ware, Ciarán Hinds, Thomas Kretschmann, Angela Baby, Dan Bakkedahl, Emilio Rivera, Rolf Kanies, Jerry Hoffmann, Jürgen Prochnow

dudson
2021-09-23
Diggar verkligen Hitman filmerna & spelen grymt mycket!. Fast detta var rätt slätt/light ändå. Kändes som dom båda huvudkaraktärerna kunde vart bättre castade. Fast ändock" mkt coola fight/peppra-scener som det bjuds på....2+
Rele
2018-03-26
En dålig film. Jag ger en etta.
2018-02-13
Helfestlig och genomkorkad "over the top-action". Konceptet går uteslutande ut på att i hög fart stapla coola grejer på varandra - precis allt annat är sekundärt. Detta toppas med den ultimata felcastningen av Hannah Ware, som saknar precis allt som krävs för sin roll, och det är väl egentligen filmens enda egentliga brist - allt annat är features. Se, förstå och bli underhållen! (8-/15)
2017-12-29
År 2007 kom filmen ”Hitman” med Timothy Olyphant i huvudrollen som Agent 47. Den filmen visade att filmer baserade på spel oftast inte är något glädjande att ta del av. Nu var det dock dags att väcka liv i spelet på film igen. Denna gång var Paul Walker tänkt i huvudrollen men tyvärr dog han vilket satte Rupert Friend i huvudrollen. Efter som jag var ett stort fan av Walker så hade jag älskat att se han i den rollen men jag vet inte om detta hade räddat denna film som inte är mycket att ha. 1+
Robkiller
2017-10-14
Kass handling, ointressanta skådespelare, risiga actionscener och intresset av att bry sig hur det går försvinner efter ungefär en kvart. Kanske ger lite underhållning för stunden, men på det stora hela är det här rätt så värdelöst. Lite väl uppenbar produktplacering också.
Djason
2017-07-13
Har några snygga scener men egentligen ingenting får mig att bli sugen på att testa spelen efter ha sett denna film.
theFeber
2016-12-21
Så meningslös och så tråkig. Någon borde ringa John Wick!
Zok
2016-10-09
Funkar för stunden, men är bortglömd så fort sluttexten börjar rulla. Egentligen tappade jag nog intresset redan hålvägs in i filmen.
Sovande_mannen
2016-09-23
Jag såg bara Orlando bloom hela tiden. Tråkig hitman, för lite med just hitman för min smak. töntiga fiender... tråkig musik m.m. + jag håller med om onödigt mycket närkamp/fighter. Timothy Olyphant kommer alltid vara min Hitman OM dom ihnte har något annan på "lager"
Körsbär
2016-08-16
Naah jag såg förra filmen o vart besviken på porträtteringen av den karaktär dom skapade där. Av spelen så är Hitman en "silent assasin" detta är både högljutt och onödigt mycket närkamp/fighter vilket jag inte förknippar med Hitman. Jag vill dock säga att några scener var faktiskt bra porträtterade vilket gör att jag lägger filmen på en svag trea.