2.3

Hjältarnas krig

En amerikansk general och hans sovjetiska motsvarighet utkämpar sitt eget privata krig som kan få förödande konsekvenser.

Originaltitel The Fourth War
Regissör John Frankenheimer
Manus Kenneth Ross, Stephen Peters
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Roy Scheider, Jürgen Prochnow, Tim Reid, Lara Harris, Harry Dean Stanton, Dale Dye

amam
2016-07-09
Jaha, det känns som den här filmen hade betydligt mer potential som slarvades bort. Stark tvåa.
Albion
2010-11-04
En helt igenom bedrövlig film. Det hade till och med varit föga förvånande om "Hajen" helt plötsligt hade dykt upp ur en isvak. Väldigt besynnerligt att Frankenheimer gjort en så pass genomdålig film. Har man sett hans "7 dagar i maj" till exempel så vet man att han kan göra fantastisk film kring kalla kriget också. Jag kan inte komma på någon som helst anledning att tipsa om denna film och betyget blir förstås bara en 1;a.
ThomasW-dahl
2007-12-08
Tyckte nog storyn var bättre än filmen,men en svag 3:a blev det.
NoWireHangers
2007-11-10
Det känns som en potentiellt intressant film. Kanske mer intressant när den kom. Regin är bra och tillsammans med musiken skapas en bra stämning i flera scener. Skådespelarna gör bra ifrån sig, men manuset är alltför ojämnt och jag tappade intresset.
2007-06-28
Intressanta rollfigurer som slarvas bort i ett tråkigt manus. Borde varit mer psykologi än krig
origC-J
2006-08-09
Fascinerande enkelt att ta sig över gränsen...
RiffRandell
2005-07-17
Somnade ett tag men den var ändå ganska svag. Bra skådisar men förbaskat ointressant tema. Ännu nära botten för JOhn franonheiomer.
Hajblod
2005-03-26
fast han är inte general.
Mr.Purple
2004-10-03