2.6

Hjärngänget

Doktor Weitzman arbetar med att ta hand om en grupp patienter på ett mentalsjukhus. Han lyckas övertala sjukhusledningen att få ta med dem på ett sportevenemang. Men Weitzman råkar hamna i skottlinjen under ett pågående brott och plötsligt blir patienterna helt utan vägledning mitt i New York.

Originaltitel The Dream Team
Regissör Howard Zieff
Manus Jon Connolly, David Loucka
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Michael Keaton, Christopher Lloyd, Peter Boyle, Lorraine Bracco, Stephen Furst, Dennis Boutsikaris, James Remar, Milo O'Shea, Philip Bosco

2014-11-26
Detta är väldigt ojämn komedi som lever mycket på skådespelarnas insatser. Det är nämligen en härlig samling skådespelare som här håller liv i filmen. Michael Keaton var förr en favorit genom sina filmer han gjorde med Tim Burton i slutet av 80-talet och i början av 90-talet. Lyckas att få mig att skratta här och där och har några bra one-liners. 2+
ziferN
2014-10-28
Det är mysigt, småkul och underhållande, samt härligt 80-tal. Dessutom så är som vanligt Keaton i god form och sevärd. Detta är dock ingen film man lägger på minnet direkt men den fungerande ändå gott och väl att titta på för stunden.
Albion
2014-08-01
En gång i tiden var detta en av mina favoriter. Vid denna första omtitt på närmre 20 år kan jag bara konstatera att mycket vatten har runnit under broarna. Men jag ska vara snäll och belönar den med en svag 3;a trots allt, dvs 3-
Pava
2014-03-13
Gökboet-ligt goes tidstypisk 80-talskomedi. Men den funkar fint för stunden. Pluspoäng för "Ajax" (från The warriors) som skurk!
O´Reilly
2011-06-26
Har väldigt många löjliga segments men goddamn, 80-tals känslan lyser! Därav 3:an.
buglady
2008-07-22
Rolig och underhallande!
Fläskkäft
2005-10-27
Den här filmen kändes jobbig att gå igenom, den är helt enkelt inte bra. Varken rolig eller intressant, bara dålig. Tyckte mest synd om gänget.
lydia_markus
2005-04-13
får en starl trea... se värd film... rolig... JUST CRAZY:)
Robodan
2005-04-11
Rolig och halvstark ibland. Lloyd är lysande.
Donet
2004-09-04
Ganska rolig film, se värd iallafall