2.6

Hjärtlösa typer

En rik man blir glad och börjar fira när han får reda på att hans fru kidnappats. Kidnapparna kräver att han skall betala eller så dör frun. Nu blir maken ännu gladare och ser sin chans att äntligen bli av med frun. Dock måste maken spela som om han inte ville att hon skulle dö. Vidare är det så att kidnapparna egentligen inte är några onda människor utan de är en ung man och en ung kvinna som har ekonomiska problem. Snart visar det sig att de är alldeles för snälla för att vara kidnappare.

Originaltitel Ruthless People
Regissör Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Manus O Henry, Dale Launer
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Danny DeVito, Bette Midler, Helen Slater, Judge Reinhold, Anita Morris, Bill Pullman, Art Evans

2016-06-11
Med dessa regissörer trodde jag det skulle vara en komedi i "deras" stil, men tji fick jag. Kompetent och roligt, kanske också pga att allt fullkomligt skriker 80-tal.
AddeColciago
2015-07-12
Charmig 80-talare som vänder och vrider på roliga scenarier. Oförarglig!
Dutch
2015-02-12
Ganska lättsam och skön film.
ziferN
2014-05-08
Kul, mysigt och underhållande hela vägen, helt klart. Det är dessutom kul att ZAZ-duon bevisar att dom kan göra mer "normala"-komedifilmer än bara parodier, särskilt under den eran som deras parodier var stora. Men ja, jag älskar de missförstånd som förekommer i filmen och flickvännen till kidnapparen bjuder ju på mest humor i hela filmen.
precineadd
2013-12-17
bra setup, bra skådisar, men dåligt manus och regi. mer utdraget och fördummande än så bra och kul som det borde vara
regnbågsbarn
2013-04-19
snygga kläder!
mikaelsvensson
2012-04-21
Historien bjuder på en del roliga förväxlingar och missförstånd. Tyvärr även en del logiska luckor och halvdana insatser från skådespelarna. Trots detta är det ändå en rolig film.
rockoholic_
2010-04-05
Mysig och sevärd komedi!
embla13
2009-07-24
Så sjukt bra!
Terran
2008-05-11
Bette Middler är ju så djävla jobbig att det blir en tragisk historia att hon inte är ordentligt kidnappad...