3.3

Hoffman

I en lågmäld komedi spelar Peter Sellers Mr Hoffman, som är passionerat förälskad i sin unga sekreterare, miss Smith. När hon avvisar hans invit, utövar han utpressning mot henne och tvingar henne att under en vecka bo hos honom och göra allt han begär. Hoffman går ut hårt som den farlige förföraren, men verkar alltmer obekväm i rollen och veckan utvecklar sig inte som han planerat.

Originaltitel Hoffman
Regissör Alvin Rakoff
Manus Ernest Gebler
Genre 70-tal, Komedi
Skådespelare Peter Sellers, Sinead Cusack, Ruth Dunning, Jeremy Bulloch, David Lodge, Kay Hall
Filmnummer 19432

2017-12-15
Första halvan är något av det elakaste jag har sett, detta trots att det inte förekommer något våld eller ens hot om våld, och inget sex och inget naket - bara en timid och lågmäld Peter Sellers som har makten att göra precis vad han vill (om han skulle vilja) med den truliga Sinead Cusack. Men halvvägs in i filmen planar allt ut och blir tämligen ointressant. Men slutknorren är frän. Bra skådespel från de båda. Allt som allt en mycket svag trea. (7-/15)
SiouxieSue
2009-10-01
Den utvecklar sig till en ganska sympatisk och förståelig historia. Folk är folk, idag och igår. Även om vissa värderingar förändras.
NEDERVETIL
2007-08-21
Sisådär skulle man kunna kommentera denna rulle..
Jabba
2005-12-14
hopplöst daterad
ashik
2005-07-28
kräver ingen koncentration.
Axhell
2004-12-14
Riktigt bra. Kräver viss koncentration.
farung
2004-08-26
varför hör man inte talas om den här oftare?
curse-tin
2004-02-23
Peter Sellers är alltid en favorit, och Sinead Cusack är charmigt trulig som den unga sekreteraren.