2.7

Hold the Dark

Mitt under den bistra vintern i Alaska försöker en viltexpert hitta en flock vargar som tros ha dödat en pojke.

Originaltitel Hold the Dark
Regissör Jeremy Saulnier
Manus Macon Blair
Genre Mysterium, Drama, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jeffrey Wright, Alexander Skarsgård, James Badge Dale, Riley Keough, Julian Black Antelope, Tantoo Cardinal, Macon Blair, Jonathan Whitesell, Peter McRobbie, Beckam Crawford, Eric Keenleyside, Savonna Spracklin, Barb Mitchell, Amanda Burke

Robkiller
2019-01-26
Handlingen var mest bara konstig, men håller ändå intresset uppe hela vägen igenom. Fina miljöer också.
NiklasK
2019-01-25
Obegriplig.
idd
2019-01-01
Hyfsad, snygg å märklig men den bild man presenteras av "civilisationernas krig" mellan ursprungsbefolkningen och staten känns daterad och sunkig.
Vovven
2018-12-30
Den är svår att förstå, antagligen har det klippts och redigerats olyckligt. Men om man släpper behovet att förstå allt så blir det en helt ok film.
Halofreak92swe
2018-12-29
Vet inte om jag gillar den eller inte. Väldigt välgjord och sjukt brutal. Riktigt fins skådespel, men jag lämnas med ett jahapp-uttryck i ansiktet.
2018-12-19
Nja, snyggt filmat och så och rätt bra skådisar, men jag fattade inte mycket av filmen och jag håller med Qhorinhalfhand man orkade inte bry sig riktigt.. Den här filmen kommer bara bli en i mängden som kommer att glömmas bort....
Qhorinhalfhand
2018-11-27
Fruktansvärt dålig, storyn är nog det sämsta, tätt följt av karaktärerna i filmen. Jag förstår inte någonting och jag orkar inte bry mig, på den nivån är det.
PeterTheW
2018-10-25
Bra skådisar, actionscener som imponerar, men tyvärr lider duktiga Saulniers film av den typiska "Netflix-film-förbannelsen", där så mycket alltid saknas. Så mycket potential, så mycket bortkastat ändå.
coastaltown
2018-10-17
i princip alla skådisar är på en "career low" här. manuset är också riktigt uselt. synd efter att green room var så fantastisk.
hardcore
2018-10-12
Väldigt svårbedömd film. Helt lysande stundtals men sen emellanåt konstig. I synnerhet slutet. Skådespeleriet är genomgående bra. Vill ge en guldstjärna till Julian Black Antelope som är väldigt bra som kompisen till Alexander Skarsgård.