2.8

Holes

Stanley är falskt anklagad för stöld och får välja mellan att avtjäna straffet i fängelse eller på lägret Green Lake. Han väljer Green Lake, där han tvingas gräva stora hål i öknen varje dag på order av den mystiska föreståndaren Walker och hennes assistenter mr Sir och dr Pendanski. Vad Walker egentligen är ute efter är att hitta en nedgrävd skatt som tillhört den tokiga mördaren Kissin' Kate Barlow. Men när Stanley och hans vän Zero rymmer kompliceras situationen.

Originaltitel Holes
Regissör Andrew Davis
Manus Louis Sachar
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Sigourney Weaver, Jon Voight, Tim Blake Nelson, Shia LaBeouf, Khleo Thomas, Jake M Smith, Byron Cotton, Brenden Jefferson, Henry Winkler, Max Kasch, Patricia Arquette, Siobhan Fallon, Roma Maffia, Nathan Davis, Rick Fox, Eartha Kitt, Dulé Hill

jcoke88
2020-06-03
Det är en barnfilm, visst, men ändå helt otroligt dum och usel.
amotherscrime
2017-02-22
Svårt att inte se detta med vuxna ögon, men jag hade väldigt svårt att blunda för alla klichéer. Otroligt förutsägbar. Kändes som att man hade sett allting 1000 gånger tidigare. Den råkade bara utspela sig i en annorlunda miljö (nästan brutal, för att vara disney). Och det som man inte hade sett tidigare, kändes bara helt taget ur luften. Onödigt rörigt, med andra ord. Bra skådisar, stundtals snyggt foto och den hade några få bra ögonblick. Men som total filmupplevelse så kändes min tid helt bortkastad. Och jag ser verkligen inte vad andra ser i Shia Lebeouf.
norenorama
2016-05-15
Kul med en helt egen story, trevlig film som ja gillade mera än jag trott att jag skulle göra.
Spunks
2015-09-21
Storyn är faktiskt riktigt mysigt och jag skrattade flertalet gånger under resans gång men gud så illa framfört det var. Stark tvåa, kanske trea. Men nä.... kan iof tänka mig att se den igen. Klassisk söndagsfilm.
2015-01-06
Jag brukar inte vara alltför positiv inför Disneyproduktioner men denna gång levereras det en film som fungerar för de flesta i familjen. Man får spännning, en hel del humor och skådespelareprestationer som underhåller hela vägen. Kul att se en film med Shia LaBeouf innan hans stora genombrott. 3+
FelixLindgren
2013-06-30
filmen smiter undan många klichéer och shia labeouf överraskar genom att skådespela. historien vävs ihop rätt snyggt och de hela landar på en fin känsla av avslut.
Pleu
2013-06-24
Har visserligen inte läst boken, men filmen var en positiv överraskning. Förväntade mig någon småkorkade barnfilm men den är betydligt mindre löjlig än dom flesta live action-filmer som har disneys logga på sig och jag uppskattade verkligen dom parallella ödena som vävdes ihop. Slutet är lite hafsigt, klassiskt när det gäller barnfilm att allt ska bli så lyckligt som möjligt på så kort tid som möjligt. Men helt klart en bra film. Annorlunda och underhållande på ett väldigt positivt sätt. :)
Xenox
2012-07-10
Kul berättelse som överraskade mig mycket positivt. Storyn är annorlunda men på ett väldigt bra sätt. Stark fyra.
Nemralis
2012-05-23
Smidigt berättad, en värdig adaption av ungdomsboken. De unga skådisarna gör ett bra jobb, veteranerna är stabila. Intressant att LaBeouf inte förändrats särskilt mycket i sina skådespelande maner.
missbaath
2012-05-21
Super go film ^^. Rolig och överraskade mig positivt :)